måndag 6 juni 2016

Sveriges Nationaldag 6 juni 2016 inföll på en måndag i år. Fest i Hallqvists trädgård för Linn och Sebastian.många gäster.

Nu är festen över. Med bil har Linn åkt till Växjö, där hon ska ha ett par dagars träning innan hon nästa vecka börjar sitt sommarjobb, som kanske får en fortsättning.
Sebastian tog tåget till sina föräldrar i Vänersborg innan han åker till Malmö där de bor kvar till 1 augusti. Linn bor i en lånad lägenhet i Växjö och åker till Malmö över helgerna.
Sebastian har sommarjobb i Malmö, som väntar på honom. Dessutom har han lovat sin fru att ta körkort i sommar.

Allt ordnar sig på bästa sätt. Att få en lägenhet i Växjö till det datum de behövde den sågs som ett direkt bönesvar.  Vi har en Gud som aldrig sviker.

Dagen i dag blev en skön sommardag då vänner kom och gratulerade. Tre stora, av Linn fint garnerade smörgåstårtor,( som jag missade att fotografera) och tre stora jordgubbstårtor garnerade av mamma Elsemarie åts med förtjusning. Nyss kom Lasse och Elsemarie hit med en stor bit tårta, som jag har i kylskåpet och tänker äta tillsammans med någon i morgon.

Så härligt det är när man kan sitta ute i trädgården och solen skiner.

Nu var det ett tag sedan jag skrev om år 1994 och jag måste kolla i min dagbok hur långt jag kommit i mitt bloggande beträffande det året.

Jo jag letade och det tog så lång tid att hitta så jag blev "görtrött" ( Lesjöförsarna vet vad det betyder)  så jag måste erkänna att jag inte orkar skriva mer i kväll men nu vet jag var jag har "forntiden" så jag kan börja direkt i nästa blogg.

GodNatt mina vänner! Nu drar jag till sängen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar