söndag 12 juni 2016

Fredag 10 juni 2016. Smygehuk med Linn som skicklig chaufför! En rolig och innehållsrik dag.

Vilken trevlig dag det blev. Uppehållsväder och lagom mycket sol.
Vi tog Frank med oss och åkte iväg. Frank blev lite "uslig" när han var i Vänersborg så han fick spruta i benet av veterinären. Tyvärr är jag lika dålig på att beskriva djurs anatomi (/heter det så?) som människors så jag kan ej närmare säga vad felet var men jag vet att han åt medicin och att han fick speciell mat och att något inte var OK.

Havet, havet,alla båtar, lukten. Så härligt att vara nära vattnet. Vi promenerade, tittade in i mysiga affärer, bestämde oss för att köpa fina jordgubbar, som var odlade i Närheten av Kristianstad.
Glömde det tills vi satt i bilen på hemväg. Hade tänkt göra detta sist av allt.
Vi fikade med gott bröd och"den godaste macka Sebastian någonsin ätit"!!

Handlade vykort, köpte underbar nyrökt Makrill att ätas vid hemkomst.
Beskådade många, vackra hus och jag undrar lite om de ägs av svenskar, danskar eller tyskar.
Var arbetar människorna som är bosatta så långt söderut och med vad?
Jag är ju obotligt intresserad av människors vardag och fantasin skenar ibland iväg med mig lite onödigt långt.

Att få strosa omkring i lugn och ro i närheten av havet ger ro i själen och man bara njuter.
Med tre stora makrillar åkte vi tillbaka till Limhamn där Linn skrev arbetsansökan till ett jobb hon gärna skulle vilja ha till hösten när sommarjobbet är slut.

Middagen med färskpotatis, Makrill och jättegod sås som Linn gjort av Cremefraiche, lime och honung var otroligt god.

Jag tillfrågades om det var någon sång jag gärna ville höra så tog de fram den på TVskärmen till min stora förvåning. När de nästa gång kommer till Örebro ska detta installeras på också min TV. Ser jag verkligen fram emot.
Kvällspromenaden ställdes in. Det var annat intressant som också plockades fram på TVskärmen via "TUBEN", som Linn lärde mig att det var coolt att säga!
OK jag hänger med på diverse nyheter, som följer i barnbarnens fotspår. Vi såg en dokumentär som gav oss vissa insikter i sådant som kan vara bra att ha lite kunskap om utan att acceptera.
Att sova vid öppet fönster nära havet! Då sover man bra gott!
Nu är etappen fredag klar och jag ska snart somna på nytt fast jag sovit en stor del av denna söndag då jag skrivit dessa rader . GodNatt, vänner!

 Jag hämtade posten hos min  granne i dag och hade kort från Kroatien där Petter, Jenny och barnen är på semester.

På FB ser jag att Kristian och Ulrika är på semester i Taormina. Om jag vet var det är beläget?
INGEN ANING! Men det kan jag GOGLA på!

I dag har Kristin spelat i Betel, som hon gör alltibland och i veckan som kommer tror jag att jag får besök av henne. Hon har nu slutat skolan och ska börja jobba i morgon men hinner nog med att komma på en fika hos farmor någon dag.Så var detta allt för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar