söndag 5 juni 2016

Lite om dagen i dag, 5 juni 2016. Familjefirande med grillad lax ikväll.

Jamen där är vi ju utanför Universitetet i Växjö! SÅ roligt att få vara med denna stora dag!
Nyss kom jag hem efter  att ännu en gång ha firat Linn och Sebastian med anledning av att de båda tidigare under veckan avlagt examen vid Linne´universitetet i Växjö.
I kväll bara med Linn,  Sebastian, bröderna, mamma och pappa samt jag,
 som blev hämtad för att äta färskpotatis, marinerad, grillad lax, jordgubbar och grädde. SÅÅ gott!
Tog en promenad hem.
I morgon blir det fest igen. Då med släkt och vänner.

Blir bara så ledsen också i dag över att via TV få höra om alla drunknade som flutit i land från kapsejsade båtar då flyktingar tagit stora risker för att komma till Europa undan krig och förföljelse.
Livet är inte lätt för många människor och jag hoppas att vi ska fortsätta med att ge, den som behöver det, en hjälpande hand.

Ja detta blev ingen lång blogg. Ju tidigare kommer vi alla i säng. Trött, som vanligt, ska det bli skönt att få sova. " Blott en dag, ett ögonblick i sänder. Vilken tröst vad än som kommer på. Allt ju vilar i min faders händer . Skulle jag, som barn, väl ängslas då?

GodNatt alla vänner! Må vi alla få sova gott!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar