onsdag 18 maj 2016

Onsdag 18 maj 2016. Plötsligt stod han där och log mot mej!! I dag, år 1954 föddes Ulla i sköna Värmland.

Jaa, plötsligt stod han där. Såg på mig och log. I ena handen dinglade en  påse Jättefranska.I den andra bar han något lika viktigt. Han anförtrodde mig att han var ute för att göra inköp till kvällen, en kväll då mamma och pappa skulle vara borta. Lovin och hans bror Johannes skulle ha en "god" kväll tillsammans. Hela hans uppsyn visade förväntan. Den här familjen är en sammansvetsad sådan och jag anade att de tillsammans hade planerat kvällen. De är så härliga! Tyvärr missade jag Johannes och mamma Annas födelsedagskalas i år på grund av min Mallorcaresa.

Fortfarande trött blir inte mycket uträttat här hemma. I dag hände det roliga att Lennart ringde och sa att han jobbade i stan och inbjöd sig till lunch. Det är så roligt att äta tillsammans med någon så jag får anledning att koka potatis, som Sven förser mig med efterhand. Färdig Älgstek i frysen till potatisen blev det.
Så fick jag skjuts till välbehövlig träning. Tre veckors uppehåll känns inte som något önskvärt!

På hemvägen, i affären, mötte jag alltså detta mitt barnbarnsbarn, som jag berättat om.

I dag har Ulla sin födelsedag. Vi grattade i förskott med ett smycke när vi var på Mallorca I dag blev det SMS. Ullas allra första tid i livet tillbringade hon i ett lagerrum  i  Färgcentrum i Lesjöfors. Något av kunddragare då de små Lesjöforsbarnen tvingade sina föräldrar in i affären för att de skulle få se den lilla babyn.
Som jag tidigare berättat i mitt bloggande så var det en affär med mycket litet antal kunder som vi tog risken att köpa år 1954, så det var inga problem att hinna med lite babyskötsel.

Jag har pratat lite med Amer, som nu tycks ta tag i sitt liv på egen hand så gott det går. Jag har också pratat med en av hans kompisar.
I morgon ska jag ta tag i min elektriska gräsklippare och göra det som Alfons inte gör.
Ska också till Vårdcentralen och visa foten, som blivit allt bättre.
Nu säger jag GodNatt och sover snart. En varm hälsning till er alla. I morgon ska jag börja intagandet av min nya medicin. Stränga order från Kerstin, Distriktssköterskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar