lördag 7 maj 2016

Fredag, lördag 6,7 maj 2016. Hej hopp så fort det går att komma till Mallorca. Och så gott man sover hela första dagen!

Jodå, tillsammans med Kerstin, Ulla och Else-Marie är jag på "solsemester".
I Sverige skiner solen vet jag. Här regnar det. Njut, ni som har sol, som vi alla så mycket längtat efter. Som jag brukar, första dagen av en bortavistelse utomlands, så har jag sovit.
Vilat, ätit, fikat och haft så bra. Mina tre flickor gör allt de kan för att jag ska ha det bra.

Klockan är bara 22.00 när jag nu avslutar bloggen för att sova hela natten, hoppas jag. Föregående natt sov jag så gott utan att alls ha ont i foten. I morgon ska min "distriktssköterska" lägga om såret med plåster enligt ordination från min fantastiska Vårdcentral i Örebro. Plåster som de skickat med. Är så tacksam!

I morgon ska jag till hotellets träningsavdelning och börja ta igen det jag försummat senaste tiden i Örebro. Simma i havet vågar jag ej med tanke på foten. Plåstret är vattentätt och klarar duschen me inte mera. Har hört rykten om att den medföljande sköterskan har planer på att "plasta" in .mej .
Nu säger jag GodNatt till er alla och på minner om herdepsalmen, som jag älskar att läsa. "Herren är min herde, mig skall intet fattas." Psalm 23. Sov Gott! Herren är med var dag, som Han lovat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar