fredag 3 juli 2015

Onsdag, torsdag, fredag 1-3 juli 2015. Överraskningsvecka. Värmen slogtill! I kväll, fredag, 26 grader klockan 22.00

Hur vackra rosor syns inifrån har jag visat tidigare. I dag tog jag ett foto från utsidan.
Det fortsatte med överraskningar i veckan.
På onsdagen kom min nya bekantskap, Astrid, på förmiddagskaffe med sin lilla fina vovve Bella.
Vi fikade på altan. Gick sedan till träningen och handlade på hemvägen.Överraskad blev jag då alla tre mina flickor fanns här hemma då jag kom åter. Vi hade en rolig eftermiddag och kväll.

Torsdagen tandläkarbesök igen.! Den dagen var det ett år sedan Filip köpte sin lägenhet i Göteborg.
Klockan 18.00 kom Sven, Maria och Kristin och hämtade mig till en underbar kväll i Stadsträdgården där Fredrik spelade. Roligt att ibland vara med när barnbarnen spelar. En fantastisk kväll!

Tro inte att det var slut på överraskningarna! I dag kom Kerstin och hämtade mig och bjöd på god lunch på "Svampen". Lilla Celia och hennes mamma kom också dit, Så trevligt!
Efter hemkomst gick jag ned i källaren och sov där, i svalkan, två timmar.
Fredrik ringde att grillfesten, dit jag var bjuden, började i deras trädgård klockan 19.00 Jag fick också veta att en gemensam vän, som jag inte träffat på 20-25 år skulle komma tillsammans med sin familj.
Det gjorde mig glad. SÅ roligt att ses igen och nu med fru och barn. Fredriks tonårskontakter lärde jag känna genom att de, tillsammans med Fredrik, hade replokal i grannskapet och Fredrik bodde då över hos oss ibland.

Fredrik och "Rolle" grillade oxfile´, så gott, tillsammans med ljuvlig sallad och annat smått och gott.
Att sitta ute och äta denna ljumma sommarkväll var svaret på vår väntan och längtan.
Vilken vecka det blev! Så många upplevelser och samling av fina minnen.

Vet ej var jag ska sova i natt. I källaren eller den vanliga bädden! Hoppas att jag väljer rätt!
Sov Gott, vänner!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar