torsdag 16 juli 2015

Onsdag 15 och torsdag 16 juli år 2015. Kortisblogg.Kavaljeren gick hem till sej när Linn och Frank kom.

Onsdagens morgon, Först klockan 7.00 kom den lille hänsynsfulle Isak och puttade försiktigt på armen, som om han ville fråga om jag tyckte att det var OK tid att gå upp.
Det tyckte jag, absolut! Jag sov ändå 2 timmar på förmiddagen.
Tror att jag tog i för hårt på måndagens träning.

Torsdagen 16 grader på morgonen. Till och från blev det varmare under dagen. Hade fått SMS från Linn att hon skulle komma hem i dag.

Innan dess så hade jag bakat bullar och fått besök av en mycket yngre vän, Maria Ahlen. Tror att jag tidigare berättat om henne och vår långa vänskap, som började på ett bönemöte i Immanuelskyrkan för många år sedan. Maria "ger järnet" när det gäller att göra Jesus känd för människor. Nyss hade hon kommit hem från Nurnberg(kan inte få till ett tyskt y på den här datorn) Där hade hon tillsammans med 25.000 andra Jesushängivna människor varit på seminarier, sjungit lovsånger,varit ute på gatorna och bedit för människor.
Att få besök av Maria är alltid upplyftande. Hon får, i Jesu sällskap, vara med om så mycket och hon berättar gärna om vad Gud gör bland människor i dag.
I går berättade jag för henne, i telefon, om hur eländig jag kände mej så det var naturligt för henne att, tillsammans med Linn, som nu anlänt tillsammans med sin lilla hund, be för mej. Att jag ska få ny kraft, glädje och att huvudet ska funka och ännu mera.

Det var bra. Förbön har stor betydelse och Gud är aldrig långt borta. Ser med förväntan fram emot morgondagen!

Så gick de, alla fyra. För Isak var det stor glädje att få träffa både Linn, familjemedlem, och busiga Frank, som han gillar.

Jag hämtade, i källaren, flaskor och fyllde några med rårörd jordgubbssaft. Resten tar jag i morgon. Då ska jag också äta frukost med Linn, vars föräldrar och bröder är kvar i Göteborg.

Nu är dagen slut och jag får i kväll vara uppe sent. Ingen pådrivare.
Önskar er alla en God Natt och Sov Gott!  "Själv han är mig alla dagar nära för var särskild tid med särskild nåd...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar