söndag 12 juli 2015

Söndag 12 juli 2015. Isak kom nyss och då är det andra ordningar somgäller!Hundvakt flera dagar.

Mysigt med besök av söta små flickor med föräldrar och farföräldrar till eftermiddagskaffet i dag.
Visst hade jag,  som jag antydde i min förra blogg, tänkt skriva om en liten planerad resa år 1992.
Av hänsyn till min nykomling, som ej varit här på lång tid  och är i behov av min koncentration, så fattar jag mig kort i kväll.

Dagen började med frukost hos Isaks husse och matte, på deras altan.
Hade bakat en nötrulle innan jag gick dit. Kyrkobesök ej att tänka på en dag som denna!
Inte ens TV eller radio. Men vi har ju ständig kontakt Gud och jag och inte minst i dag har jag fått se hans fantastiska hjälp i, till synes små ting, men för mej så värdefulla och stora.
Det är sådant som gör att jag kan lita på honom också i större sammanhang.

Stockholmsbesök av barnbarn med fru och två helt förtjusande döttrar samt farmor och farfar till eftermiddagskaffet på altan där vi invigde de nya kuddarna till hammocken, som jag nyligen fick i gåva av mina alltid snälla barn. De små flickorna gav mig ett par blåbärskvistar. De första blåbären för i år Längtar till blåbärsskogen!!!

Och, som sagt, nu har Isak kommit och ni som är vana bloggläsare vet att det är han som bestämmer när natten börjar. Och, för den delen, även när den slutar.

Jag vet ej om han känner på sig att hans vistelse här ska omfatta flera dagar. Tycker att han ser undrande ut. Göteborgsgänget skulle titta in här med bullar, bakade i förgår och för många för deras familj, innan de fortsätter sin färd i den mörknande sommarkvällen.
Hurra, då behöver jag inte baka bullar denna vecka.

Isak ligger snällt och väntar på kvällspromenaden innan vi önskar varandra GodNatt. Något jag önskar er alla! Sov Gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar