söndag 12 januari 2014

Söndag 12 januari 2014. Lite 80tal.

Ingen kyrka men i Närradion lyssnade jag till Birger Skoglund, som berättade om under Gud gör även i vårt land i dessa dagar. I Asien och Afrika har det länge varit bekant att många människor fått möta Gud, ofta genom att de först blivit helade från sjukdomar.
Väntar på att det ska ske också i vårt land.

Blev hämtad till god födelsedagsmiddag hos yngsta dottern, som i dag fyller 47 år. I år var bara yngsta sonen hemma hos mor och far. Lite annorlunda! Men så är det ju. Livet skrider sakta framåt och mångt och mycket förändras med åren.

Trodde att jag avslutat år 1980 men jag måste berätta om Kristna Skolgruppen i Borensberg och deras iver att vilja göra Jesus känd.Detta hände år 1980. Man hade fått en ide'att spela in kassettband för att ge till avgångseleverna våren 1980 vid skolavslutningen.
Jag såg det här på nära håll.Någon hjälp av oss föräldrar behövdes inte och var ej önskvärd. Vi skjutsade dem till olika kyrkor och lokaler där de sjöng och spelade för att få  kollekt till framställning av kassetterna, som spelades in i Linköping med hjälp av Pingstkyrkan där.

Tro nu inte att det här var en grej som snabbt fixades så att man stod med en korg och delade ut.
Nej då! Mycken möda lades ned, då de samlades för att göra små prydliga paket med vackert papper och dito snören med fina rosetter. Inte bara det! En etikett på varje paket med namn. Alla nior och alla deras lärare och rektorn fick sitt lilla paket sedan vårterminens  avslutning var klar. Antal ca 200 kassettband.
Små personliga vittnesbörd blandade med sånger var innehållet.

Som jag tidigare sagt så var dessa ungdomars kapacite't något långt utöver det vanliga.
Allt detta gjordes av kärlek till Jesus och var omramat av mycket bön för mottagarna. Man ville ge det man själv fått uppleva som meningsfullt.

Men nu är dagen slut och jag säger GodNatt till er alla. " Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är! Tack för din gränslösa kärlek och godhet som följer med oss nu när vi får sova under ditt beskydd! Amen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar