onsdag 15 januari 2014

Forts. 15 januari 2014. Mammas födelsedag år 1981.

Så var dagen för den efterlängtade flygresan inne.
Mamma hade flera gånger sagt att hon gärna ville flyga. Naturligtvis ville vi barn att denna önskan skulle gå i uppfyllelse så det blev en passande födelsedagspresent.
Jag vill minnas att detta var aktuellt redan när hon fyllde 80 men det här året, den 9 juni, äntrade hon flygplanet, som startade från Kalmar, (Mammas dagbok förtäljer om resan) dit Stina skjutsat henne med bil. Klockan 22.10 landade planet på Bromma Flygplats, där son och sonhustru mötte för vidare färd till Södertälje.
Det här var en stor och efterlängtad upplevelse för mamma. Gott gry i den kvinnan. I Södertälje stannade hon en vecka och fick vara med om att den 15 juni tillsammans med Helge och Karin  åka till Arlanda för att möta deras barnbarn, Carina och Tony, som med sin mamma Anette kom med flyg från Amerika.  Onsdagen den 17 juni skrev hon: "Så kom den dagen då jag måste åka hem. Åkte från Bromma halv ett och var i Kalmar vid tvåtiden, där Stina mötte.

 Båt hade hon ju åkt från Oskarshamn till Stockholm så nu tyckte hon att hon varit med om det mesta som folk pratade om.
 Att läsa om vad hon gjorde om dagarna är väldigt roligt. Hon virkar och hon stickar och skriver alltid namnet på den som ska bli ägare till duken, "fönsterrängan", vantarna eller sockorna.

Men nu känns det som att jag vill sova. Skulle ha varit på husgrupp i kväll men kände mig trött och frusen och avstod därför. Nu ska jag tala med Gud och sedan sova gott. " Och se, jag är med er alla dagar intill livets slut",sa Jesus. Trygghet! Sov gott alla ni som läser denna blogg! Gud är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar