lördag 16 februari 2013

Två dagar i Örebro 2013.

Lördag 16 febr.2013.

               Gårdagen är förbi. Vad kommer mitt trötta huvud ihåg från den. Joodå, tandläkaren som jag för kort tid sedan lämnade för att inte vända åter förrän ett år förflutit. Men på den tand som då rotfylldes uppstod ganska snart ett hål och i går fick jag en tid i arla morgonstund. Nu vill jag inte lägga mer pengar hos tandläkaren på minst ett år. Måtte jag få slippa!
Från tandläkaren promenerade jag till Filadelfia, där kursen, som började kvällen före, nu fortsatte hela fredagen med föreläsningar.Fikaraster och övriga måltider ordnades i kyrkan. Kursdeltagarnas antal hade beräknats till 40, men blev 110 personer med deltagare från hela landet, en del från Örebro. Intressant att träffa nya vänner.

I dag började vi klockan nio och avslutade klockan nio. Jag fick skjuts hem redan vid sjutiden, ganska trött.
Men alla var nöjda och glada över undervisningen om att lära oss att lyssna till Guds röst.
Att sitta stilla och lyssna så lång tid gör att man blir trött även om undervisningen var värdefull, (och intensiv).

Kerstins man fyller år i dag. Något besök blev det alltså inte, men kanske kan det bli i morgon.
Nu säger jag God Natt till er alla. I morgon återkommer jag. Ska väl fortsätta med "forntiden" då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar