torsdag 22 februari 2018

Torsdag 22 februari 2018. Promenad i det grå vädret. Nu längtar t.o.m. jag efter sol!!!

I dag träffade jag en vän som är c:a en tredjedel så gammal som jag.  Hon var så trött och sover mycket. Precis som jag! Hur kan det komma sig? Vi löste den gåtan tillsammans. Det är solen som fattas oss. Någon skrev att solen varit synlig en kort stund i morse så jag började leta. Något jag, som mina bloggläsare vet, är bra på. Inte hittade jag solen, inte!

Kerstin kom tillsammans med sitt barnbarn och vi gick till Kondis och åt Wienersemlor och Marsipangroda till kaffet. Nja grodan åt barnbarnet, som gillade groda mer än semla.

Jag har en favoritbutik där jag ibland måste säga till mig själv "på skarpen" för att jag inte ska gå in dit.Där kan jag nämligen bli kvar hur länge som helst. Det handlar om böcker.
 I dag gick vi i alla fall in där, men jag har lättare att ta mig därifrån när jag har sällskap än när jag är ensam och frestas att glömma tid och rum. Affären ligger i samma hus som Konditoriet!!

På hemvägen hittade jag ett ställe där jag kan ta ut pengar. Så märkligt att, trots närheten till min bostad, jag inte sett den apparaten tidigare.
I dag, i kylan, fanns tiggare vid båda utgångarna på min Närbutik. Ingen gåva i dag. Men ack vad jag önskar att de kunde få ha ett drägligt liv i de länder de kommer ifrån så de inte behövde åka hit för att tigga. Om jag ändå kunde deras språk så jag fick veta lite mer om deras situation.

I dag har jag pratat både med min syster, som bor i stan och min bror i Södertälje.
Varje dag tänker jag att jag ska skriva om Forntiden men så blir det för sent kväll efter kväll och jag lämnar datorn något missnöjd med att jag inte kan förmå mig till att börja blogga i tid.

Som jag i förra bloggen, i söndags, berättade så har jag senaste dagarna haft kontakt med
 vänner som mått dåligt inombords. Ibland har jag fått ett sms med bara ETT ord:"BED!"
I morse skrev jag en uppmaning att min vän skulle göra det roliga som planerats, att det bara är fienden som vill vara med och förstöra. I kväll fick jag sms om hur bra dagen blev  plus en uppmaning att fortsätta att be.

 Den kvinna, som skrev och ville be med mig om jag hade något speciellt just då, har jag fortlöpande kontakt med och vi fortsätter att be tills den sargade kvinna vi ber för får frid i sin själ.  Ibland tar det lång tid och då gäller det att   "HÅLLA UT" men Gud sviker aldrig och när vi är envisa, som Bibeln lär, så får vi också SE vad Gud kan göra. Vi vet ej HUR han gör det men vi vet ATT han gör det.
Fienden ska inte vinna! Underbart att vi har en stor och mäktig Gud, som kan göra mer, ja långt mer än vi kan bedja eller tänka, står det i Ordet!

Nu blev det kväll igen och jag ska sova för om ett par dagar ska jag åka på "semester" och då har jag bara morgondagen på mig att fixa allt som ska fixas! Nu för tiden går ALLT SÅ sakta så det gäller att ta vara på tiden och att skriva listor för att få allt med på tåget.  Paddan tar jag väl med så jag kan blogga och berätta om min "lillsemester"  Sov Gott, alla mina vänner!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar