fredag 2 februari 2018

Fredag 2 februari 2018. Dagen slutade bättre än den började!

Egentligen skulle jag sova nu men lika bra att skriva lite medan jag har i minnet vad som sig tilldragit haver denna dag!
Det började med att jag åkte Färdtjänst till USÖ Ögonavdelning dit jag var kallad.
Trycket var för högt igen. 27 på det skadade och 15 på det som funkar . Tror i alla fall att det var så sköterskan sa. Hon sa också att synen blivit sämre, vilket jag redan visste!
Jag är mestadels så ledsen när jag kollar ögonen så jag frågar inte så mycket.

På grund av det dåliga vädret med lite "snöblask" så tog jag Färdtjänst hem också. Annars brukar jag gå hem för att få motion.Jag äter bullar, fler än jag borde och nu var de slut igen.
Väl hemma satte jag igång med att baka. Jag börjar, som bekant, dagen med kaffe och bulle.

Telefonkontakt med Annelie och Markus resulterade i att jag fick kärt besök av dem i kväll. Markus frågade efter dammsugaren, Fick igång den och så var köksgolvet och några fler golvytor fixade.
Försämrad syn får konsekvenser vill jag påstå.

 Det blev fika, nybakta bullar och fantastiskt goda "gräddbollar" (som jag fick av mina vänner, en hel kartong).
Jag blev så glad när jag efter "bullbaket" sovandes i den där sköna, omtalade fåtöljen väcktes av en telefonsignal för att senare få så trevligt besök. Tänka sig att både få besök med pratstund och därtill anledning för mig att plocka undan bakplåtar, bakskiva och annat som annars förmodligen hade fått "stå över" till i morgon förmiddag.
Nu blev det gjort och glad är jag!

Medan degen jäste tog jag hissen till källaren, Cyklade på motionscykeln och använde "roddapparaten" en stund. Passade på att titta in i förrådet och hämta lite smått därifrån. Där är nu städat och fint sedan Kerstin och Ulla vistats där en stund vid sitt senaste besök hos sin mamma.

Tacksam för besöket i kväll och för dagen som gått sneglar jag än en gång mot den sköna sängen.
Gud är så god och hjälper mig med allt, som han en gång för flera år sedan lovade mig.
  Sov Gott, mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar