torsdag 15 februari 2018

Torsdag 15 februari 2018. Lite onsdag också.

Jo i går var det onsdag och jag var åter ensam till frukost.  Jag mådde inte så bra och sov både förmiddag och eftermiddag.
Dagen före hände så mycket nytt i mitt lilla hem. Kerstin, Elsemarie och Lasse gjorde klart efter "julavslutningen". Bar ner alla julsaker till förrrådet, dammsög balkong och lite överallt.

Lasse skaffade en hylla till köket där den gamla väggteven som jag hade i villan nu fick sin plats. Högtalare inköptes  och placerades i köket. Telefon och padda ska hädanefter ge mig sång och musik i köket och jag ska kunna "hänga med" världshändelserna utan att hela tiden vara hänvisad till TVn i Vardagsrummet. Nu kan jag välja.
Medan det grejades med sladdar och  hopsättning av hylla fick vi ett kort besök av Maria som var här i närheten och hade en paus från sammanträdet där hon deltog. Så trevligt!

 Vanemänniska som jag är kommer jag nog att dricka mitt morgonkaffe , ha min bibelläsning och pratstunden med Jesus där jag redan etablerat mig,  i vardagsrummet framför TVn alltså! Innan jag byter till köket och TVn där med möjlighet att följa dagens händelser från denna arbetsplats.

I dag har i Florida hänt att en ung kille, tidigare elev på en gymnasieskola, kom till skolan medförande skjutvapen. Sjutton dödsoffer och flera skadade.  I USA är det enkelt att få köpa skjutvapen och av någon anledning vill man inte ändra på det!

Jag fick tid hos min fantastiska hårfrisörska i dag. Hennes kunder har dött eller flyttat undan för undan så hon önskar nya som ersätter de försvunna. Hon är så duktig och man får snabb och bra hjälp och man är fin i håret så länge. Hoppas att hon får fler kunder så hon inte stänger salongen. I dag blev det klippning. Nästa gång permanent. Urskicklig är hon!

Efter besöket där, gick jag till Annelie, som bor i samma hus på Lövstagatan och fikade. Tog sedan min rullator och promenerade hem. Det tog 40 minuter i min takt.
Nu ska jag be för en väninna som inte mår så bra i själen och sedan sova.

Har planer för morgodagen men jag säger som Ulla sa när hon som liten oftast hade behov av att gardera sig, "Jag löver int'!!"

Gud är så god och har i dag hjälpt mig på flera sätt. Vad krävs då för att han ska hjälpa???
Vad jag funnit så är svaret: " Bed!" Att enkelt och rakt på sak berätta för Gud hur jag har det, vad jag önskar. Svårare än så är det inte.

Så sjunger det åter inom mig"Och jag vilar, trygg jag vilar, innesluten i hans famn".
I hans kärleksfulla famn. Gud älskar oss och vill oss allt gott! Han förmår att göra mer, JA LÅNGT MER, än vi kan bedja eller tänka. Så står det i Ordet, BIBELN! Det kan vi lita på! Sov Gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar