fredag 26 juni 2015

Grillat, det är bra gott! Fredag 26 juni 2015. Varje dag har SIN tjusning. Lite från 1992.

Äntligen kväll och tid för bloggande! Hur blev dagen?
Hade lite träningsvärk. Onsdagens träning efter 3 veckors uppehåll fick sina konsekvenser. Nu gäller det att hänga på med minst två pass pr vecka!

I dag provade jag också blodtrycket och pulsen. Så bra att jag kan göra det själv.159/70. Puls 95.
Promenad dit och hem och träning tar 90 minuter.Så blodtrycksmätningen en stund förstås!

Jag fick lust att göra ytterligare 30 bullar, så jag gjorde det. Fick lust att impregnera räcket på altan. Gjorde det innan systrarna kom och hämtade mig till fest hos Sven och Maria.
Det är alltid festligt att komma dit och äta grillat. Maten är lagad med stor omsorg och diverse finesser. Rabarberpaj och kaffe som avslutning. Sven fick åter höra lite om sin barndom tillsammans med sina mostrar, som älskade att borsta hans lockar och leka med honom. Han var syskonbarn nummer två så han stod högt i kurs, medan han och kusin Christer var ensamma om mostrars och fastrars gunst.Senare kom ytterligare några "konkurrenter".

Nu ska jag beta av några dagar från gamla tider. Nej, jag fick långt telefonsamtal. Min vän Majken ringde, mådde inte bra. Väntar på att få komma in på ett äldreboende. Hoppsan så fort det går ibland. Inte så länge sedan vi pratades vid. Nu hade blodvärdet sjunkit alltför snabbt. Hon önskar förbön.
Lasse har i dag hälsat på hos sin mamma, som också befinner sig på äldreboende. Hur snabbt gick inte det?
Jag är så tacksam för varje dag jag orkar hänga med. Tack Gud! Nåd är ordet!
Just nu fick jag klart att det blir två tvååringar att fira i morgon och den tredje ska firas på söndag. Så ordnade det sig också. Jag vill gärna vara med så länge jag orkar. De är ju så söta de små barnen!

Så blev det inte något om år 1992 i kväll för nu är det sovdags för mej. Natti,Natti! Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar