lördag 1 juni 2013

Strålande lördag 1 juni 2013. Morgonfika i trädgården med dotter som bor närmast.

Vilken bra början på dagen! Ett SMS :" Kan man få kaffe om 20 minuter?" OK blev svaret. Så kom Isak med matte. Vi tog snabbt fram ett par stolar och ett bord täckt med en stor duk eftersom det ej ännu var rengjort Underbart att sitta under päronträdet igen!

Dagen fortsatte med tillverkning av tårtbottnar som ska förvaras i frysen till den kommande studentfesten då studentens mamma ska göra fina tårtor av dem.
När jag ändå höll på med att baka, så gjorde jag deg till bullar av vilka en del tillsammans med mig hämtades och så blev det ytterligare kafferep. Fick nu träffa barnbarnet som kommit hem från Cypern, där han semestrat tillsammans med några skolkamrater.

Väl hemma igen fick jag fikabesök av min vän Stefan, som hade ett parti blommor med till mej. Han hade fått dem på jobbet i handelsträdgården och så fick jag dem.Härligt!
Började lite smått med att städa altan, men det går alldeles för sakta. Nu ska jag i alla fall sova.Är tacksam för dagen som gått och som bjudit på så mycket sol och värme. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar