torsdag 11 juli 2019

Torsdag 11 juli 2019. Solig och sköpn sommardag! En liten kort blogg i kväll!

Begriper inte varför jag ej känner mig normal efter hemkomsten från Island och Onsala!

Visst brukar det ta ett par dagar men nu börjar jag bli otålig. Ibland  undrar jag om det är jag som ställer för höga krav på mig själv eller om det är min omgivning! Jag hörde i morse en bra Morgonandakt i Radion P1. Talaren sa att man fick lämna allt det där ogjorda till Gud och be om Hans hjälp att hantera det.  Något i den stilen, som jag minns det!

Jag fikade tidigt morgonkaffe i dag, åt frukost, gick åter till sängen och sov ett par timmar.
Då jag är i behov av att röra på mig så tog jag"konen vid hornen" och  gick till Nikolaikyrkan. Denna kyrka har mycket som passar mej.

Utanför står det på den där skylten som jag älskar att den finns där: ÖPPEN KYRKA !
Inga stängda dörrar! Bara att gå rakt in i den vackra kyrkan. Med eller utan rullator.

Jag har tidigare berättat att jag ganska ofta tar mig en tur till den kyrkan. Sitter en stund i stillheten.
Tar den lagom långa promenaden tillbaka.

Men vad nu då? Mer än 10 personer brukar ej finnas där i bänkarna när jag tar en förmiddagspromenad dit. I dag var det annorlunda! Kyrkan var fullsatt av människor.
På sista raden fanns en stol ledig och god plats bredvid för rullatorn.
Jag frågade damen som satt bredvid mig vad som pågick. Jo det var ungdomar som skulle sjunga och
spela, fick jag veta. Vilken konsert!  Jag fick lite hosta och gick innan det var slut.
 Vilken fullträff!

Jag gick hemåt med tonerna inom mig.  Att jag ej känt mig helt OK denna vecka gillar jag inte.
Bed gärna till Gud att jag blir bra och att synen förbättras! Ska gå till optiker någon dag.

Hade lite mer att skriva om egentligen men  känner att det ännu en gång är bara sängen som gäller!
Sov Gott, mina vänner!  Må vi alla få sova gott också den kommande natten ! Gud är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar