onsdag 31 juli 2019

Onsdag 31 juli 2019. Ibland händer inget. Ibland händer mycket!

Upptäckte just att datum är sista dagen på juli sommarmånad! Därför vill jag i anständighetens namn  skriva några rader fast jag nästan bestämt mig för att avsluta dagen med en liten FBhälsning att "det blir ingen blogg i kväll".

En liten avskedshälsning till sommaren får det bli!
Den kom och den försvann! I alla fall känner jag det så,
Tror att det för min del har att göra med att jag ej vågat simma i havet sedan jag blev lite skrämd när hjärtat hojtade till vid årets första försök till bad i havet.

Att ha haft förmånen att som barn växa upp vid stranden av  Östersjön och flera gånger pr dag njuta av havsutsikt och att bli verklig vän med vattnet med simturer, båtturer, fikastunder, bad både morgon och kväll kanske jag ej till fullo förstod värdet av då men o , hur på äldre dagar man längtar till den där tiden!

Innan jag somnar i kväll så vill jag berätta att Kerstin hämtade mig i morse till Cardiologen på USÖ där jag hade tid för ultraljud igen.  Det tar ju sin tid och jag är så tacksam för den noggrannhet som jag upplever i samband med undersökningar som görs!

Att inhandla färdiglagad mat i min Närbutik är ett  nöje som är så värdefullt.
På balkongen satt vi och åt köttfärslimpa, potatis och grönsaker och njöt av sista julidagens vackra väder!
Kerstin "matade" via sin iPhone in pengar till parkeringsautomaten!
Vår samvaro avslutades med besök i en affär "på min gata" där vi handlade stor bit lammkött och d:o lever! Kerstin köpte också i en kartong torkade grönsaker som hon tillsammans med lammkött ska tillverka en god palestinsk maträtt utav.  Hon visste också hur hon ville ha lammköttet delat i lämpligt stora bitar!

Nu tackar jag Gud för att det finns mat att köpa och att jag har pengar att handla för, att jag har en säng som just nu väntar på mig,många kära i min familj och mycket, mycket mer!

Kära vänner som känner till "Bönens väg" jag vill nu nämna två sjukdomsfall, båda män  dock okända för varandra att ni ska vara med mig och ytterligare några som känner till hur sjukdom har tagit sitt grepp över dessa personer. Vi ber till vår store Gud "som kan gör MER, ja, LÅNGT MER än vi kan bedja eller tänka  att Hans vilja ska ske och att dessa män ska få ett möte med Jesus

Nu säger jag GodNatt till er som ännu ej fallit offer för Jon Blund, vilket jag snarast  hoppas få göra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar