måndag 22 juli 2019

Måndag 22 juli 2019. Hostan tilltar men innan dess var det bara roligt.

På morgonen kom de två glädjespridarna, Kerstin och Ulla, som vanligt.
I går kväll kom jag hem från min två dagar långa semesterresa !
Jag åkte med i Tobias  ganska nyinköpta bil med hans tjej vid ratten ! Jag har ju inte själv någon bil numera så jag får vara tacksam att jag blir bjuden på skjuts.

Jag gillar att åka med unga människor som verkligen tagit till sig de lärdomar i bilkörande som de tillägnat sig. Ofta av sina mammor, som kompletterat körskolans undervisning.
Jag iakttog noga de snabbt fattade besluten den tuguettåriga tjejen gjorde , samtidigt som jag njöt av  att jag inte längre behöver utgöra någon risk i trafiken.

Alltnog! Resan gick perfekt, nonstop och min lila tvådagarspackning bars in i min lägenhet!
En kram till den duktiga chauffören och så ser v fram mot nästa resa!
Att Elsemarie och Lasse bor i en underbar trakt med ett rymligt hus gör att vänner gärna söker sig dit för ett par dagars rekreation.  På lördag,  så tar deras sista semestervecka vid och då ska jag åka dit och vara med om diverse utflykter den veckan. Hoppas att jag är frisk då! Jag  har fått en förfärlig hosta och min nattsömn blir störd i allt större omfattning.

Vid hemkomsten i går kom Kerstin och tog hand om mej! I dag har de städat, köpt god mat, som vi ätit på balkongen! Fikat med kringlor,som Elsemarie skickat hem till Sven som hon lovat honom men jag vet att han gärna bjöd oss att smaka!

I dag mår jag inte bra på grund av min envisa hosta  och tryck över bröstkorgen! I morgon hämtas jag av Kerstin, som följer med till Vårdcentralen där jag har en tid för besök!

I Onsala var  det mysigt med alla barnen samlade! Det är så gott att se den innerliga syskonkärlek som finns mellan Storasyster och hennes yngre bröder.! Hur ömt de kramar om varandra!
Den här gången var det Tobias 20årsdag som firades och familjen gratulerade!
Det är mitt yngsta barnbarn. Av fjorton! Av alla är jag älskad och ompysslad! Inte att undra över om jag är tacksam!

Nu blir det sängen för min del. Bed gärna till Gud att hostan tar slut! Och att jag får lättare att andas!
Så många gånger jag fått bönesvar! Sov Gott mina vänner!
Efter samtal med Tobias och ännu en skriftlig lektion angående  överföring av bild till bloggen inser jag min bestående oförmåga vad gäller denna exklusiva del i digitala världen och jag ger upp ännu en gång fast det var inte meningen!!!!  Han har långa dagar på jobbet men om han vill och orkar så tar jag hit honom i morgon för att låta honom sköta bilderna, minutiöst titta på och vips så har jag lärt mig! Sorry, jag ljuger ibland! Bara så ni vet. BSNV.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar