måndag 14 maj 2018

Söndag, måndag 13,14 maj 2018.Solsken,solsken!

Nu gäller det att skriva medan minnet funkar för ytterligare ett par dagar.
Att avsluta dagen med en blogg är ganska vilsamt. Dessutom sänder jag budskap till mina barn,som vet att jag fortfarande funkar.
Att jag dessutom har trogna vänner som också är intresserade av mitt väl och ve gör bloggandet ännu viktigare.
Gårdagen var det söndag. Underbar vårdag med strålande sol. Om jag inte kommer iväg till min egen kyrka så tittar jag på TV2. Så gjorde jag i går. Gårdagens gudstjänst i denna kanal var något alldeles extra. Med tanke på kontakter jag haft i veckan så önskade jag att jag skulle kunna förmedla denna gudstjänsts predikan  till den olyckliga, på Gud besvikna vännen. Jag hoppas att det är möjligt att få köpa en DVD.
Den predikan behöver jag också påminnas om emellanåt. Gudstjänsten kom från Johanneskyrkan i Kumla.

Framåt kvällen tog jag  en promenad runt kvarteret för att få lite motion.
I mitt barndomshem hade vi en väggbonad med texten:"Sol ute, sol inne, sol i hjärta  och sol i sinne..
Det dr med "sol inne" passar inte in hos mej men jag håller med Lasse, som sa i dag att det nog är bra för det får mig att gå ut och se solen. På det viset kan jag ta promenader i grannskapet.

I dag fick jag besök av Kerstin och Ulla, som fått i uppdrag att se till så att jag får lämpliga kläder med mig till Wien, där vi befinner oss nästa vecka.
Min försämrade syn gör att jag behöver hjälp med att kolla hur kläderna ser ut. Ett par plagg åkte i tvättkorgen.
Nu har jag bara att packa rullväskan på söndag morgon och följa med.

Jag är varje kväll lika förvånad över att så lite blir gjort på dagarna. Fortfarande tar letandet ganska mycket tid. För att inte tala om vad tid som går åt på grund av att jag är så fumlig.
Tappar saker på golvet, tänker långsamt. Lever i mångt och mycket kvar i den tid då jag var rask och hann med både familj, arbete, vänner och vara ungdomsledare i kyrkan.
Har så svårt att "tänka om". Fast jag vet att "Allt har SIN tid".

Gud får ständigt höra mina små böner om hjälp i än det ena och än det andra.
Jag är så tacksam att han inte tröttnar på mig.Han är så god.
Jag vaknar nästan varje morgon med en "låt" inom mig. I dag var det om "Jesusnamnet. Låt det lju
da kring vår jord. Intet annat världen bringar hopp och tröst, som detta ord. 
För det namnet hat försvinner, för det namnet ondska flyr".
"Namnet Jesus, Himlens hälsning! Det mitt hjärtas kärlek vann. I det namnet fann jag frälsning. Intet annat frälsa kan!"

Är så tacksam för att jag fick med mig tron på Jesus från barnaåren.
Nu, mina vänner, är det dags för att sova. Nu blev jag sen i kväll igen!
GodNatt! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar