måndag 7 maj 2018

7 maj, en vanlig måndag 2018.https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=177018851871382256#allposts

Klockan är halv tio på kvällen denna fantastiska dag! Vi har äntligen fått sommar (???). I alla fall något åt det hållet.Dess varaktighet vågar jag ej sia om.
Ute är det 20 grader. En underbar vårkväll.

Kristin och jag satt på balkongen och fikade på eftermiddagen. Vi skulle äta lunch här men sparar den till en annan dag då hon redan varit i Hovsta och ätit innan hon kom till mej, När man bor i samma stad kan man vara lite flexibel.
Innan dess hade jag frukostbesök av Annelie innan hon gick vidare för att På Biblioteket hantera sina studieuppgifter. Jag hade en del samtal via min iPhone med en ung vän.
Fick även samtal från barnbarnet Linn i Växjö. Så roligt med barnbarnen, även sedan de blivit vuxna!

Det här med dator och FB blir jag ej riktigt klok på men vi hankar oss fram efter bästa förmåga. Ibland försvinner det vänner, ibland kommer meddelanden som jag ej vet varifrån eller varför de dyker upp.
Vad har jag gjort i dag?
Ägnat en stor del av dagen till att skicka meddelanden och SMSa. Vet ej skillnaden men det funkar i alla fall.
Framåt kvällen ringde "BussInga", som mina FBvänner och bloggläsare vid det här laget känner till. Vi träffades  på en av våra stadsbussar. Därav namnet. Vi inser båda två att Gud hade sitt finger med för att vi skulle träffas. Vi är samstämmiga i vår tro och vi kan prata om livet, dess glädje och dess avigsidor förutom om våra barn. Dessutom bor vi ej så långt från varandra.
I kväll har vi fikat tillsammans och hon fick den överblivna lunchen  med sig hem.

Jag har inte så mycket energi som jag skulle önska men tror alltid att jag ska få mer av den varan "i morgon." Vilket sällan inträffar. För den som älskat att vakna på morgonen och ta itu med dagens många sysslor känns det lite  motigt att vara lika orkeslös på morgonen som man är på kvällen.
Bortsett från denna "Bristsjukdom" så är jag ändå i ganska god kondition. Syn och hörsel kunde vara bättre men det bästa av allt är att huvudet funkar . Det är ämne till tacksägelse dag efter dag!

I dag har jag  fått ett  allvarligt böneämne. En pojke i 6-årsåldern som just nu behandlas för en hjärntumör. Vi ber att allt ska gå bra! Så smärtsamt för hela familjen!

Nu går denna fina dag mot sitt slut och jag har en del att pyssla med i morgon så det är bäst att ta tillfället och sova  nu! GodNatt, mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar