söndag 6 maj 2018

Lördag, söndag 5.6 maj 2018. Tiden går!

Lördagen blev en överraskningsdag kan man säga.
Kristdemokraternas seniorer skulle ha valupptaktsmöte ( tror jag det heter). Eftersom jag sedan många år envisats med att rösta på nämnda parti så hade jag tänkt mig dit. Jag blev, som så ofta, lite sen hemifrån men tänkte att mitt välbefinnande krävde ju en promenad så jag kunde väl ändå gå dit. Det var en ung präst, första namn på listan till Riksdagen, som talade så fint för pensionärernas sak så jag bestämde mig på direkten för att dra mitt strå till stacken för att rösta in honom när det blir dags för val. Han kom förresten och hälsade och satt en stund och pratade med mig. Självklart ska han in i riksdagen!
Det var mer roligt som hände där på Våghustorget. Sven och Maria var med och fixade kaffe  t,ex,
Så träffade jag min vän från Nora, Gunbritt Parsmo. Hon är så "levande" och intressant,
Vi gick tillsammans till Stortorget. Satt där i solen och åt var sin minipizza och var sitt glas god äppeldricka.  Vi hann med att lösa en del världsproblem och prata om gemensamma bekanta , innan vi drog vidare till Vasa konditori för var sin flaska god vinbärsjuice och ytterligare pratstund.
Vi avslutade dagen vid fontänen på Järntorget där vi skildes åt. Jag nära min bostad, Gunbritt nära tåget till Nora.
Så trevligt att ha tid med varandra. Nu är jag ägare till en blå KDtröja också!! Alltid finns det något att vara glad för. Får se nu om jag blir antagen som medlem i Seniorgruppen också.

I dag, söndag såg jag i TV2 en fin gudstjänst från Johanneskyrkan i Kumla.
Senare på dagen besökte  jag en liten församling, i storleksordning som jag från barndomen är uppväxt med. Det är något speciellt med sådana mindre församlingar.
Efter predikan fick vi tillfälle att berätta för varandra om något Bibelord som haft speciell betydelse för oss. Intressant. Psalmen 23 och 32:8, en vers som följt mig genom hela livet. Jag fick den som minnesord i mina tidiga ungdomsår och har sedan dess betytt mycket för mig vid skilda tillfällen,

En underbar vårdag med sol och värme har tagit slut och i morgon kommer Annelie till frukost så nu går jag till sängen så jag inte försover mig!
Grönt är gräset. I Onsala hörs göken, Näktergalen drillar och solen skiner. Jag är ännu en gång inbjuden dit för att njuta av den skira våren och havet. Borde passa på att avnjuta allt men jag är lite seg att komma iväg! Tar en dag, ett ögonblick i sänder.

Sov Gott, mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar