torsdag 27 december 2018

Julen 2018 Sammanfattning eller inte????

Om man tänkt blogga tidig kväll men upptäcker långt senare att tiden använts till felaktiga saker då har man att välja på att skriva med tanke på att läsarna har överseende med att det blir som det blir och bättre kan det inte bli på grund av den sena timmen. Eller kortar man ner det som skulle skrivas och hafsar ihop något som man lovat skriva om.

Jag går en medelväg på grund av att jag just nu börjar gäspa ohejdat.
I går, onsdag kom jag hem. Till den dagen återkommer jag eftersom den blev lite speciell!
I dag  fick jag fint besök av Filip, Thea och hennes mamma. Det var bestämt sedan före jul I morgon återvänder Thea och Filip till Göteborg så det var kärt att få träffa dem innan de drar  vidare!

Som sagt det var bestämt före jul att de skulle avsluta julbesöket hos mamma Malla här hos mej!
Så min tanke var att före jul på nytt fylla mina kakburkar.
I stället åkte jag till Hjortkvarn där Ullas kakburkar var välfyllda och jag tog en dag i sänder, så skönt och bra!
I förgår fick jag en strålande ide!
Varför åka hem till Örebro och fixa kakor när det fanns andra möjligheter!
Jag frågade Ulla om jag kunde få låna ett antal kakor för att bjuda mina gäster på.
Jovisst. Har man någonsin sett att Ulla sagt nej när hon kan räcka en hjälpande hand?? Icke!

Om vår resa till staden ska jag, som sagt, återkomma men i dag när de tre gästerna kom fanns på mitt brödfat sex sorters kakor och underbart saffransbröd med massor av godsaker inbakade!
Jag lovade i dag på FB att i kväll avslöja hemligheten med julkalaset i den blogg jag planerade att skriva. Och nu är alltså detta gjort!

Gästerna och jag var mycket nöjda. De kakor som blev över skickades med till Göteborg
Av det sagda förstår var och en att jag kommer att använda morgondagen, om jag får uppleva den,  till att baka kakor. Tror det får räcka med tre sorter men av dessa bör två sorter vara extra fina som de jag fick från Ullas förråd.

Med denna julkakehistoria avslutar jag dagens blogg, glad över att få besök av dessa vänner som jag älskar och gärna ser i mitt hem,
Önskar er alla en GOD NATTS sömn och Guds välsignelse till er var och en! Vi är alla älskade av en god Gud! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar