måndag 6 augusti 2018

Måndag 6 augusti 2018. Bara jag kvar.

Jaa så blev det. Tre var de som redan klockan halv sju lämnade ”båten”  och gav sig iväg.  Två för att börja sina jobb efter semestern. Den tredje för att påbörja sin semester.

Så var det då jag, som har ständig semester kvar i huset. Ingen Isak, inte ens en katt. Bara jag.
Vad gjorde jag? Jo jag somnade! En titt senare på min iPhone visade att killen från Afrika som Else-Marie och jag träffade i Kungsbacka nyligen och inledde samtal med hade skrivit och vi har haft en del skriverier under dagen. Nej något utbyte av vår konversation tror jag inte att någon av oss har haft  men han har i alla fall skrivit en del bokstäver och har nämnt isf (sfi) mm.
Inte lätt för en nykomling att hitta lämpligt ställe för placering av bokstäverna. Han förlåter mig nog om jag säger att jag log och skrattade medan jag bildade mig en viss uppfattning om vårt skriftliga samtal.
Ser med intresse fram emot att få ta del av berättelsen om hans liv som han tänker låta mig få ta del av.

Sedan hände sig att Else-Marie kom hem. Glädjen lyser om henne för hon jättetrivs på jobbet som rektor på Nytorpsskolan i Angered, Göteborg.jag gillar när människor trivs med sina jobb. Jo hon bara längtar till jobbet.Så gott att höra.
Samm för Lasse fast han nyss tillträtt sin tjänst.
De är båda i rätt uppgift på rätt plats och har ett rymligt vackert hus att bo i. De är så nöjda och tacksamma!




I dag är det lite grått och det har regnat , men bara lite.! jag och paddan samarbetar ännu ej så bra så jag  är redan lite trött och säger  Natti, Natti mina vänner!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar