lördag 16 juni 2018

Söndag 10 juni 2018. Tiden går och jag hinner inte med.

Det är söndag kväll. Min s.k. Digitala tillvaro haltar betänkligt. Ska helt kort förklara hur det blev. Datorn finns i Örebro. Paddan och jag på semester några dagar. Det gick undan värre då jag snabbt fick erbjudande om några semesterdagar i havsmiljö.

Tågbiljett beställdes snabbt av inbjudaren. Snabbhjälp för att komma på tåget fixades också. Plötsligt stod jag innanför dörrarna på det försenade tåget, i sällskap med rullator, dragväska, shoppingväska där handväskan av säkerhetsskäl förvaras, och ytterligare någon väska.

Att det skulle bli omöjligt för mig att ta mig uppför trappan till min sittplats insåg jag genast.
Stod i ett hörn och undrade lite vad som skulle hända.
Den kvinnliga konduktören tog mig till en ledig plats på den våning där jag befann mig.
Allt samverkade till det bästa som det brukar göra. Jag har.en osynlig vän med mig. Alltid!

Helnöjd med att bo i ett vackert hem där allt är fridfullt stannar jag väl ett par dagar ytterligare.
Naturen liknar min barndoms i Figeholm som alltid för mig framstått som den vackraste av alla platser att bo på.

Jag har så mycket att berätta om men får invänta hemkomst till dator och ordnade förhållanden.
Tacksam är jag över att jag fått tillfälle att ta en simtur i saltvatten igen. T.o.m. lite saltare än havsvattnet i Figeholm.
Detta blev förvisso en av de kortaste bloggar jag presterat men just nu är det som det är och jag säger GodNatt till er alla, mina vänner och hoppas att jag får iväg den korta bloggen trots att den skrevs på paddan! Sov Gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar