måndag 18 juni 2018

Måndag 18 juni 2018. Det är för sent att blogga! Då blir det att fatta sig kort!.

Vet ej vad klockan är men jag förstår av mina många gäspningar att jag jobbar på övertid.
Att få till någon ordning på mitt förflutna inom bloggandet verkar alltför ansträngande denna sena timme.

Att ha haft ett barnbarn hos sig ett par dagar var så mysigt. Vi hade ju så många minnen tillsammans sedan hans första dagar på denna jord. Så blev jag av med ett och annat "onödigt" på datorn utöver att jag fick några instruktioner av det mer lätthanterliga slaget att lägga på minnet.

Eftersom detta är kort så tog jag, som vanligt, fram mitt block där jag antecknade vad Filip sa.
Han ritade upp dator, padda och iPhone och dess kopplingar till varandra och talade ännu en gång om för mig var mina bloggar egentligen finns.

Det var lite ledsamt att han åkte men han sa att han skulle komma tillbaka, något jag ser fram emot.
Som mina bloggläsare vet så samarbetar jag med Gud. Det kan innebära att jag ibland gråter "någon annans tårar" Ibland mina egna och då rör det sig oftast om min försämrade syn.

I dag har jag haft en del kontakter där min uppgift har varit att uppmuntra medmänniskor, som varit bekymrade. Då är det så gott att veta att det finns någon som är större än jag, som vill ta hand om bördor som människor släpar på i den där ryggsäcken som vi föds med, som det verkar.

Efter många år tillsammans med Gud har jag sett hur Gud "genom hindren har banat en stig", som vi sjunger. Vidare att "Han kan förändra förhållanden likaså, bryta det motstånd som reses mot dig"
Jag får ofta anledning att återkomma till den där trösterika sången, som ger nytt mod och ny tillförsikt.

Jag blev glad då jag i kväll fick bekräftelse på Guds omsorg om en människa, vars tålamod pressats hårt men som nu sade sig hellre vänta på Guds ledning och hjälp än att springa före Gud och komma fel ! Spännande att få se hur Gud handlar med den människan! Bra blir det alltid när vi överlämnar vår sak i Herrens händer.

Nu kan jag somna gott och önskar detsamma till er kära vänner! Gud är god! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar