onsdag 27 juni 2018

Onsdag 27 juni 2018. Så tog den slut. Midsommarhelgen! 2018.


En dag som denna är det omöjligt att undgå att det pågår VM i fotboll i Ryssland och att Sverige vunnit över Mexico med 3-0. Sport har aldrig hört till mina favoritintressen  så med det nu sagda låter jag mig nöja. Att se glädjen hos det vinnande svenska laget var en fröjd för ögat.
Vi människor behöver få ha lite folkfest emellanåt.

Värmen, som vi förväntade oss i Midsommar kom lite sent men nu är den här och ska enligt TV stanna en kort tid. Midsommarvädret detta år var ingen höjdare. Själv mådde jag inte så bra så jag tom. missade Midsommaraftonens sill, som jag var inbjuden att äta hos Sven och Maria. Inte roligt.
Sov mer eller mindre "och den som sover syndar inte" sa hon, vår hulda moder!

Var lite inne på att avstå kvällens bloggande men eftersom ingen egentlig sömnbrist föreligger så skriver jag tills jag börjar gäspa. Då är det kört.
Jag tillbringade denna varma dag ute hos Kerstin och Awad, en dryg mil utanför staden.
Där fanns träd som gav skugga och roligt var det att se hur allting växer. Stora klasar av vindruvor, som såsmåningom mognar och är jättegoda. Som vanligt bjöd Kerstin på god mat med Österländsk prägel innan vi tog den där rundturen i trädgården.

Minns hur Trädgårdskonsulent Nordströmvår granne en dag kom med en kruka där ett skott av en vindruva var planterad. "Jag råkade bryta av den här. Vill du ha?", sa han.
Den planterades i vårt växthus och efter några år bar den härlig frukt.
Under årens lopp har så många skott tagits och skänkts bort.

Blev i dag påmind om att nu har vi passerat årets längsta dag och vi går mot mörkare tider. Fast ännu har vi många långa sköna kvällar att se fram emot.

Dagen har redan tagit slut och jag har just börjat gäspa så jag säger GODNATT mina vänner! Gud är god . Just nu kommer jag ihåg att min goda vän Sara i dag på FB skrev att Gud är AKTIV Det uttrycket gillar jag för jag vet att det är sant men har nog ej tidigare sett det på min FBmottagning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar