onsdag 20 juni 2018

Onsdag 20 juni 2018. Ska försöka ta fram lite Forntid igen.

Nu har jag tänkt och tänkt och det tar sån tid. Jag måste åter till Forntid så jag hinner ifatt Nutid.
Inte lätt ska jag säga! Inte om man i stället för att skriva drar iväg på resor men för mej är det så värdefullt att så länge jag orkar och så länge mina barn orkar släpa omkring med mig få "komma ut lite" som mamma brukade säga. Annars kan man bli insnöad eller "gamla till sig" och det vill man ju inte!

Om man håller sig hemma så kan man sköta "ruljangsen" så man får lite ordning på vad man håller på med.
Det är med denna förhoppning jag griper mig verket an oviss  om hur det kommer att sluta.

Då jag själv är intresserad av Historia så tänker jag att kanske det finns någon mer i familjen som är av "samma skrot och korn" och som efter min tid på jorden kan vara intresserad av ett och annat som sig tilldragit haver i förfluten tid och som då kan dra nytta av mina små inlägg.

Senast jag skrev om Forntiden avslutades det, enligt mina anteckningar, 30 juni 1997.
Jag utgår ifrån att detta är rätt och riktigt så det är bara att ta fram dagboken igen!

Jag hade åkt till Strömstad där jag skulle vara Tomas och Harriet behjälplig med flyttstädning för nu skulle de flytta till Östergötland .
Dagen därpå, 2 juli, står det att min barndomsvän Britt Sjövall  åker till Alaska för att hälsa på sin bror.  3 juli åkte jag hem till Örebro. Köpt Husvagnstält.
Juli 5. Planterade växter jag hade med från Strömstad.Bakade bullar och tre sockerkakor.
Juli 7.åkte Majken och jag till Öland och Klintagården där vi bodde några dagar.

Elsemarie, Lasse med Linn och Filip var med husvagnen på Bödagårdens camping så vi åkte dit.
Barnen jublade när mormor överraskade med besök.
Filip ville inte låta mej gå därifrån! Sprang efter mig och kramade mig gång på gång! De små gullungarna tyckte att besöket blev för kort. Tyckte nog jag också!
På Klintagården hölls Bibelstudium under pastor Hultbys ledning varje dag.förutom kvällsmöten.
Juli 13 var jag åter i Örebro.med buss efter att ett par dagar varit hos Majken i Lundsbrunn.

Anna har vattnat hos mej och Petter hos Lasse och Elsemarie SÅ bra!
Juli 15.Kerstin ringt och berättat att hon blivit antagen till Distriktssköterskeutbildning och var så glad.Magnus  antagen till Restauranglinjen och börjar i augusti.
Juli 16.Sven och Maria kommit hem från semester. Lasse och Elsemarie likaså.
Filip är så rolig nu,2 och ett halvt år. Jag får inte missa att träffa och njuta av hans närvaro.
Juli 19. Maria ringde och inbjöd till kvällens Familjefest. Jag hämtades och det bjöds på grillad lax och god Hallontårta. Trevlig kväll!

Juli 21.22 23.24.Matgäster, Kaffegäster, Nattgäster besök hos Emy, Lunch hos Kerstin och Awad !
Juli 25,26,27. Pratat med Karin, Helge och Anette. I lekparken med Linn och Filip.
Härliga sommardagar. Linn hos Matilda Filip sover här Jag tog med honom hit.Han är så härlig.
"Ska vi läsa Bamse", säger han när han borstat tänderna. Så klart vi gör!
Jag MÅSTE be om att få ha honom lite oftare. den lilla gullungen, står det i boken!

Juli 28,29,30, 31.Besök av IngaMaj och Kristina. Fikade med hallontårta på altan.
På kvällen kom Anna. Pannkakor och hjotronsylt med grädde. Mums! Slut på värmen . Nu kommer regnet och vattnar den torra marken. Allt växer och frodas.
Så tog juli månad år 1997 slut och det är dags för sängen. Igen!
Sov Gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar