lördag 30 juni 2018

Lördag 30 juni 2018. Familjen Kraftling ger sig iväg till Danmark så många de äro!

Tro inte att jag kom ut på promenad i dag heller! Tror att jag är på väg att bli "försoffad". Låter inte bra! Om jag inte själv tar tag i problemet så kommer det att gå illa har jag en känsla av!

I dag har jag ont i ryggen. Förmodligen är det för att jag sitter för lång tid i fåtöljen varje dag.
Sitter och somnar! Gillart inte. Några SMS från Ulla och ett par telefonsamtal är det som kan räknas  som dagens händelser. Allt! Verksamhet på nätet har varit mer livlig! Från Filip har jag intet hört! Inte föräldrarns heller. Detta tolkas av hans hulda moder som att allt då är OK och det vill vi alla hålla med om.

Tidigt i morse startade Ulla och Lennart sin resa mot Göteborg fvb till Danmark.Färja från Göteborg.
 Ulla vet vilken hönsmamma jag innerst inne är så hon har varit bra på att sända rapporter.
Senaste var att samtliga intagit boplatsen och var mycket nöjda!
Denna resa är bröllopsgåvan till Kristian och Ulrika, vars bröllop vi bevistade tidigare under året.
En god ide' att ta detta tillfälle då hela stora familjen ska bo tillsammans i flera dagar..

Arbetsfördelningen i detalj förberedd. Ulla har bakat bullar och har vana från sitt jobb i  Hembygdsföreningen att hålla alla trådar i sin hand. Själv blir jag påmind om min tid på Östgötagården då jag ibland hade ett visst ansvar för att allt skulle klaffa!

Även om det är av  större intresse för "den resande familjen" än för vanliga bloggläsare så  dristar jagmig att presentera familjerna, som jag vet kommer att få underbara dagar tillsammans.

Ulla och Lennart gifte sig på Östgtagården år 1974. Här följer nu namnen på övriga i samlingen.
Petter med sin fru Jenny och barnen Alva, Viggo och Hanna!
Emil med sin fru Emma och barnen Lilly och Mary.
Jonas med sin fru Jenny och barnen Thea, Anton och tvillingarna Edvin och Vilma. De sistnämnda 2 år..  Kristian och Ulrika kommer att utöka skaran av kusiner  till nästa stora familjeträff!

Tur att jag gillar matte och nu ska här räknas utan räknedosa! I alla fall ska jag göra ett försök. Med risk för att bli rättad i morgon.Sjutton personer om jag räknat rätt. Hoppas att det fotograferas och filmas så vi får vara med på ett hörn.
Önskar dem en fin semester tillsammans!

Ärligt talat känner jag mig inte riktigt OK så jag tänker inta sängen omedelbart.

Sven och Maria har besök av sina barnbarn Stella och Cornelia från Stockholm.
I morgon fyller Bernards och Lydias yngsta dotter Amelie fem år så då blir det kusinträff i Hovsta.
Då kommer Fredrik och Anna med sina stora pojkar Johannes och Lovin förstås dit på födelsedagskalaset.

Om någon månad är det Kerstins och Awads barnbarn Liam som fyller år! .

Som ni förstår så har jag en och annan att komma ihåg namnen på men jag envisas med att inför Gud nämna alla i min stora familj vid namn. Bönens betydelse kan ej överskattas!

Nu blir det sängen och så söndagsmorgonkaffe med bulle att se fram emot! Natti, Natti!
Så föser jag min lilla reseskildring från Wien framför mig ännu en gång! Sov Gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar