tisdag 5 april 2016

Måndag 4 och tisdag 5 april. Små glimtar. Nu är det dags att återvända till Forntiden och november 1994.

Måndagen blev händelserik då ungdomarna Lasse och Elsemarie efter jobbet, fulla av energi tog ner Julgardinerna (!), planterade penseer i min fina kärra, städade altan med en del hjälp av Amer.
Satte upp vårgardiner så nu är våren här.

I dag,tisdag, har det verkligen varit vår i luften. Varmt och skönt.. Sven, på väg till Maxi, ringde.Skulle han handla något åt mej? Jag svarade att jag ämnade gå till träning och då handla på hemvägen.
"Se då till att du kommer iväg till träningen", blev svaret. Sven känner sin mammas svagheter.
Naturligtvis såg jag till att ge mig iväg, lite nedärvd stolthet från mödernet förbjöd mig att avstå.
Tiggarkvinnan utanför affären kände igen mig och log.
En banan och en 50-lapp fick hon när jag, som vanligt med en känsla av obehag lämnade affären.
Jag mår så dåligt av att vara med om detta. Ibland har jag närt tanken att jag skulle klä ut mig lite och sätta mig utanför en affär. Kanske gör jag det en dag när det blivit varmare ute.

Innan jag gick till träningen pratade jag med en god vän från Bjuv. Jag tror att vi träffades på nätet när jag började blogga. Ingen av oss tänker på att vi aldrig sett varandra.  Många svårigheter har hon fått gå igenom men förtröstar på Gud och vet att han
 har allt under kontroll. Hon är från Rumänien men har bott i Sverige i många år.

Nu var det länge sedan jag skrev något från min dagbok år 1994.
När jag senast rörde mig i den tidsåldern hade oktober månad just tagit slut så jag tar nu upp tråden och skriver lite från november månad.
Tisdagen 1 november vaknade jag på Lyckogatan i Göteborg. Sju år har gått sedan IngaBritta dog men att komma dit och träffa Vidor är alltid trevligt.
Han skjutsade mig till båten där gänget från Örebro mötte upp och så var vi på väg till vår hyrda lägenhet i Grönhöjstrand i Danmark, där vi skulle vara tillsammans några dagar.
Besök i simhallen redan första kvällen!

Nu är jag i alla fall igång med 90-talet igen fast lång tid förflutit sedan jag senast skrev om detta!
Jag låter mig nöja med detta för i kväll. Både jag och bloggläsarna behöver sova nu så jag säger Natti, Natti! Fortsätter med 90-talet i morgon. Känns bra att vara där igen.
Något är på gång i Örebro och Elsemarie "ska se till att allt klaffar", skriver hon. Minns ej vad det rör sig om men hon skriver att "först på lördag förmiddag blir hon människa igen". Låter klurigt!
Lagom till Melodikrysset måhända! Nu mina vänner säger jag Natti, Natti!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar