fredag 21 november 2014

Fredag 21 november 2014. En kortisblogg blev det bara.

Så kom fredagen då jag vaknade alldeles för tidigt. En tupplur fram på dagen borde ha ersatt den förlorade sömnen men icke. Jag är jättesömnig nu!
Vad jag gjort sedan jag vaknade? Bakat tekakor och 70 Finska Pinnar. En del av dem ska till Stockholm i morgon, då där ska bli barndop. Marys lillasyster Lily denna gång. Gud välsigne henne och den lilla familjen! Den här gången kan jag ej vara med vid den högtidliga och betydelsefulla stunden.


Nu var det dags att ta vid där jag slutade år 1990. Tyvärr hade jag missat detta datum och har nu suttit och skrivit det jag redan berättat tidigare. Nu har jag raderat och orkar inte skriva mer så jag har bara ett att göra och det är att gå till sängen. Nästa gång ska jag börja 1 maj 1990.
Nu säger jag Natti, Natti till er alla. "Herren är min herde. Mig skall intet fattas. Han leder mig på rätta vägar. Godhet allenast, och nåd, ska följa mig i alla mina livsdagar och jag ska åter få bo i Herrens hus, EVINNERLIGEN!" Några citat ur psalm 23.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar