torsdag 8 maj 2014

Torsdag 8 maj 2014. Kollision med barnvagn Ajajaj!

Ingen Isak i dag. Husse jobbar hemifrån med chemaläggning och Isak stör inte. Matte är i Stockholm på tvådagarskonferens. Jag fick en matgäst i dag också. Det betydde skjuts till träningen.
Tog barnvagnen med  för jag tänkte mig till affären på hemväg.
Efter träningen gick jag på trottoaren, körande barnvagnen.  Stannade upp en bra stund för att kolla min iPhon och skicka något meddelande. Stod alltså stilla, (som man ska), men jag var helt upptagen med att titta på min iPhon. Plötsligt hände något oväntat. Någon ramlade rakt in i barnvagnen. En mansröst sa:"Ursäkta!" När jag såg den reslige mannen med den vita käppen var det jag som sa"ursäkta", kollade om han slagit sig men han reste sig upp och fortsatte sin vandring.

Nu får det vara slut med telefoni på gatan! Ack vad jag skämdes. Hade jag gått framåt hade jag ju sett honom och "olyckan" inte inträffat!. Jag stod där en kort stund innan jag fortsatte.
Någon ropade "mormor". Jag var så upptagen med tankarna på vad som hänt så Jonas fick ropa flera gånger och kom springande efter mig.
Se där, i så rätt tid han kom. Nu åkte han hem till mig och fixade med att sätta i bläckpatroner i skrivaren, skjutsade mig till min syster Ingamaj som jag hade tänkt besöka för en liten fikastund med Ruths bullar.
Det gör så ont i mig att se hur dåligt hon mår med värk i benen och svårigheter att gå.
Min syster, som jobbat så mycket och funnits till för så många. Nu måste hon själv ha hjälp.

Jag gick hem och fortsatte mitt arbete med att skriva ut gamla bloggar tills jag gjorde en felmanöver igen. Nu blir det att invänta barnbarnet i morgon. Välsignade barnbarn!
Telefonen ringde och det var Anna, som för flera år sedan bodde hos mig en tid tillsammans med sin bror då modern var på sjukhuset. Jag hade just i dag tänkt mycket på henne och tänkt ta kontakt . Hon och fästmannen kommer snart hit på besök. Så glad jag blev! Vi har aldrig tappat bort varandra även om det går lång tid emellan kontakterna.

Nu är jag trött och ska sova. Gud är god. Tacksam är jag för mycket men kanske lite extra för att barnvagnskollisionen inte blev allvarlig. Mannen sa i alla fall att han inte hade ont. Å vad jag tycker synd om honom och vad jag skäms för att jag var så ouppmärksam!
 I min telefon kommer varje dag ett Bibelord upp. "Bibelcitat". I dag :"Jag skall leta efter de vilsegångna och hämta hem de bortsprungna."Hesekiel 34:16. I går "Jag har kommit för att de skall ha liv, och liv i överflöd." Jesus sa det enl. Joh. 10.10. Det sover vi på med en bön att Guds ord ska få utföra sitt verk i och genom oss! Underbara liv!  Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar