lördag 17 maj 2014

Lördag 17 maj 2014. Jag går här och tänker och minns andra tider.

Tyvärr så blev också denna dag en "trött dag". Det var inte meningen.
Att jag kom igång berodde på ett besök av en morgonpigg dotter. "Nu ska jag klippa gräset och så tar vi fram dynorna och trädgårdsmöbeln. Jag var seg.
I ett huj hade hon från vinden hämtat dynor. Sedan ut till gräsmattan och snart var det avklarat. Fram med trädgårdsstolar, en hink vatten och skurborste till bordsskivan. I med dynorna i stolarna och på med den nya vaxduken hon köpte åt mig när vi för en tid sedan var på stan.
Kaffe dracks under päronträdet i det vackra vädret innan Lasse kom och hämtade Isak och matte för att åka till Katrineholm och hälsa på Lasses föräldrar.

De åkte iväg och jag gick drömmande omkring i huset.
Sådana här fina dagar kommer tankat på flydda tider och jag längtar efter Georg.Ensamheten känns mer på sommaren tycker jag. Folk grillar och promenerar och allt. Elsemarie och jag hade vid kaffestunden pratat om "pappa. "Tänk att det är 24 år sedan pappa dog . Jag har varit utan pappa lika många år som jag hade honom", sa hon. Vi pratade om likheter osv.

Jag funderade på detta med "sladdbarn," som Elsemarie är. 
När de första börjar närma sig pensionsåldern så har man ett barn i sina bästa år kvar. Dessutom unga barnbarn, som har tid för mormor och som jag haft mycken glädje av. Det negativa är kanske att det blev så stor åldersskillnad mellan de tre sista och övriga kusiner.

På grund av tröttheten så kom jag först i kväll ut till trädgårdsarbetet. Potatisen kom i jorden och en del blommor också. Så jag får nöja mig med det och vara glad för det jag orkar. Några telefonsamtal har jag haft och det är alltid trevligt.

Nu är det dags för sängen och jag säger  som vanligt GodNatt och Sov Gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar