måndag 19 maj 2014

Måndag 19 maj 2014. Så var det dags för förändring.En kortis i dag.

Vaknade och var inte trött, vilket jag annars varit senaste veckan. Sovit mycket, orkeslös. Tack ni som bedit för mig. I går och i dag är det annorlunda och jag hoppas att hälsan ska stå mig bi dag för dag.

Förra veckan slutade så bra med bönesvar som vi väntat på. Gud sviker aldrig. När jag berättade för en vän i Värmland att det svåra vänts till något mycket bra och tackade för förbön, fick jag ett Bibelord tillbaka.Alldeles nyss."Den som förtröstar på Herren kommer aldrig på skam". Så gott att veta och tänk så mycket, vi som har en Jesusrelation, har gemensamt. Vi ber och vi får bönesvar. Vi förstår "språket" och det är en glädje för oss att få vara med och bedja, även om vi inte känner varandra. Så får vi också dela glädjen när bönesvaret, ibland dröjande alltför länge tycker vi (men Gud kommer inte för sent) kommer. Det där med förtröstan har stor sanning i sig och väldigt stor betydelse. Förtröstan växer, borde i alla fall göra det, med tiden genom all erfarenhet vi får i gemenskap med Gud.

Jag har haft en matgäst i dag och jag fick skjuts till träningen och handlade i affären på hemvägen.
Nu är det så att jag inte riktigt vet hur det kan gå med bloggskrivandet de närmaste dagarna eftersom jag snabbt nu måste packa in modemet och skicka till den operatör jag haft sedan jag skaffade dator.
Men om ingen blogg kommer mera denna månad så tar jag upp skrivandet i början av juni. BSNV.
Nu omsorgsfull packning av modemet. Alla sladdar med. Annars 500 kr! "Återsändes på egen bekostnad". Ok! Nu önskar jag er alla en fin kväll och glöm inte bort mej! Kram till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar