onsdag 11 juli 2012

Juli-regn. Igen och igen 2012. Kil 1951.

Dagen i går var solig till största delen men avslutades med spöregn. Vaknade klockan sex i dag. SOL? Nej! Mulet. Isak och jag gick ut en sväng i strilande regn.
Efter frukost bar det iväg till TRÄNINGEN. Paraply med. Såg en kvinna på gatan utan paraply och kunde bara hoppas att hon inte skulle ha lång väg hem.


Kaffe och tidning, som är ganska tunn och snabbläst på sommaren.
Lagade mat och skulle ropa till " Ängeln", som fortfarande bor i ett rum i källaren.
Telsamtal lät mig veta att han blivit uppringd av sin ensamma yngre syster sent i går kväll och den snälle brodern gick hem och stannade där över natten. Kommer snart hem och ska få äta god rödspätta!

Ska nu försöka skicka några foton från kyrkan i Stockholm. Bibelskolan , Kvartett ur manskören på gästuppdrag, Damkören, Strängmusiken, Söndagsskolan. Så är det tänkt.
Om ni får se några foton är dock något osäkert, men jag gör ett försök.


Nej det gick inte bra. Nu är det en ny dag. Vädret? Kyligt och ingen sol. Vi får försöka hålla god min. Själv får jag besök av barnbarn. Ska fixa något gott till kaffet. Klockan är nu 11 onsdag förmiddag och jag hör av mig senare. Till dess: "Ha det gott!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar