torsdag 13 juni 2019

Så gick ännu en dag ifrån vår tid och kommer icke mer!

Det är ganska enkelt att blogga sådana här dagar då inget stort och märkvärdigt  händer!

Huruvida jag är frisk eller inte hade jag tänkt att hos Vårdcentralen få veta i dag!
Inte kom jag utanför dörren på hela dagen! Sov ett par timmar på förmiddagen och nästan lika länge på eftermiddagen!

Vad gäller Vårdcentralen kommer jag ihåg att min tid "är ute" för i år. Jag ska bli kallad dit i  december fick jag veta när jag ringde dit häromdagen!

Jag tänker som så att jag är så gammal och det finns så många som står i kö för besök  så jag kan gott vänta och tjatar därför inte!

Eftersom " jag tror på Jesus" så ligger det nära till hands att påminna om lilla Linns tröstande ord till mej när jag fyra år efter Georgs hastiga död stod i köket och grät av saknad efter honom och hon kom ned från övervåningen, två år gammal och ganska talför.

"Vad gråter DU för?" frågade hon lite förvånad.  "Jag längtar efter morfar", blev mitt svar.
Med stora ögon tittade hon på mej och utbrast lite kavat: " MEN HAN E` JU DÖÖÖÖ !!!
Och HAN kommer INTE till baka!" Linn var inte född när Georg dog och hade bara hört att "han var dö" Hon fortsatte sina tröstande ord med " Och DU, du har ju Jesus ! Och fåglarna!"  " Vill du ha lite medicin?" Utan att invänta svar sprang hon iväg till min handväska där det fanns halstabletter. Tog en tablett och meddelade: "Annars tar jag den!" Hon stoppade snabbt tabletten i sin mun och tog upp en ny och gav till mej och så behövde inga tårar fällas mer just då!

Jo jag tror på Jesus och jag har min trygghet hos honom! Under alla livets förhållanden ska vi tacka Gud, säger Paulus! Och varför skulle jag inte göra det? Så många gånger han gripit in och förändrat svåra situationer i mitt och min familjs liv!

Den här dagen blev ytterligare en dag inomhus och iklädd morgonrock hela dagen! När jag sov bort den tid jag skulle gå ut så blev det så!

Meningslös blev ej dagen. Två viktiga böneämnen fick jag digitalt i dag. Det senaste har jag nyss avhandlat pr telefon!
Ni får gärna vara med mig i bön för båda dessa!

Innan jag fortsätter vill jag ännu en gång påminna om vad jag för flera år sedan hörde en pastor säga till sina åhörare: "Du måste VETA vem du själv är, vem Satan är och vem GUD är!"

Den person jag nyss pratat med i telefon har sin tro på Jesus sedan flera år. Vi talas vid och ber i telefon ibland. Ensamheten blir stundom alltför svår och frestelsen att gå tillbaka till ett liv där alkoholen blir en frestelse  att komma bort från ångest och förtvivlan ligger nära tillhands.
Vi var båda överens om att det var sämsta vägen att gå.

Att vår fiende hela tiden gör allt för att få oss bort från vår tro och TILLIT  till Jesus, det VET vi!
 I Bibeln står det att vi "ska stå honom emot"!  Den som är med oss är starkare och finns till vår hjälp även i frestelsens stunder! Vi bad till Gud om hjälp att ej falla tillbaka i beroende efter så lång tid utan alkohol  och ska i morgon träffas! Bed gärna för den här medvandraren som säger sig aldrig ha varit älskad! Fienden vet att den här personen VILL vara kvar i sin tro på Jesus och nu ställer vi upp i förbön för vår vän, som just nu känner sig ensam och utlämnad åt sig själv!

Att ha valt att följa Jesus innebär att hela tiden, tillsammans med Jesus, kämpa mot det onda så länge vi finns här, men Han har sagt:" Se, JAG är med er ALLA dagar intill livets slut. Mark.16!
GodNatt kära vänner ! SovGott! "Den som förtröstar på Gud kan alltid vara trygg!<<<<<<2       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar