onsdag 19 juni 2019

Onsdag 19 juni 2019. ( Tisdag 18 också.) Får se vad jag minns!

Det är bara, som nyss ett barnbarn skrev:" Tänk efter"! Då gjorde jag det och se, då blev det rätt svar!
Vilka kloka barnbarn jag har!

I morse åkte Tobias med buss till Göteborg för information angående sitt beviljade sommarjobb, som jag får anledning att återkomma till när det är dags! Gossen sover i natt på hotell i Göteborg tillsammans med alla de andra som gav sig iväg i bussen i morse. Olika uppgifter åt de berörda. Verkar vara en god ide'!

I går kom Kristin hit med en bit jordgubbstårta som hon fått på jobbet för att ge till sin farmor "på andra sidan gatan. Vilka fina barnbarn jag har, som tänker på sin farmor och mormor!. I övrigt sov jag nog det mesta av dagen. Egentligen har jag inte tid att sova på dagen men jag gör det ändå.
Jag var erbjuden att åka med Kerstin till Torp i går men avstod. Barnbarnet Matilda jobbar där med försäljning av något "ätbart", minns ej vad!
Lediga ungdomar får av Arbetsförmedlingen anvisning om lediga sommarjobb och Torpkonferensen samarbetar med AF. Matilda trivs så bra!

.I dag var det dags för en ledig dag  och hon   hämtades därför av Kerstin i går kväll . I morgon bittida åker hon tillsammans med kompisar buss till jobbet igen. En Midsommarkonferens håller på i flera dagar!  Visst känner jag saknaden efter Georg vid sådana här tillfällen. Vi hann med konferenser på många platser under våra år tillsammans.

I dag var jag bjuden på lunch hos Kerstin och Awad ännu en gång. De bor så avskilt, lugnt och stilla i sitt lilla hus en bit  utanför stan.
Våra barn är alla duktiga kockar och Kerstin bjöd i dag på en jättegod vegetarisk måltid  till vilket hon lagt ett kycklinglår, stekt efter alla konstens regler!

Liam och hans pappa var också där och bjöd på skjuts hem till mej.
Jag sov någon timme, som jag vant mig vid och tog sedan mod till mig och gick en promenad runt kvarteret och passade på att handla i min Närbutik.
Glad blev jag då jag fick se att de sålde bigarråer  i affären. Två liter köpte jag, gick hem och åt och njöt! Bigarråer, jordgubbar och hallon betyder för mig sommar på riktigt!

Tog en extra promenad i det fantastiskt vackra vädret. I morgon ska jag till hårfrisörskan .   Ni ser hur det kör ihop sig för en pensionär. Inte att undra över att tiden inte räcker till.

Sådana här dagar längtar jag till barndomens dagar med Östersjön nedanför trädgårdsbacken! Oj vad vi badade och tog simturer till Johan Petter Sten som låg, som vi då tyckte långt bort från stranden!
Vilken underbar barndom vi hade i Högskulla!

Förmodligen finns mer att berätta om både gårdagen och denna dag men just nu kom tanken på sängen till mig. Elsemarie skickade nyss ett foto från sitt kvällsdopp i havet. Hon njuter av att bo där. Hon är av samma skrot och korn som hennes pappa Georg var. Tar alla tillfällen för att få en rätt början och slut på dagen.
I TV berättades i kväll om att hagel fallit i delar av landet. Bilar och annat fick skador . För sådant finns nog inga försäkringar! Det hör ej till det normala med så stora hårda bollar nedramlande från höjden.
Nu säger jag GODNATT till er, mina vänner! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar