fredag 20 april 2018

Fredag 20 april 2018. Lite Forntid och lite Nutid.

Kom på att det nog är dags för lite Forntid igen. Tar vid där jag slutade skriva 9/4,d.å.
Året var 1997. Maj månad var avverkad.
År 1997, juni 1. Fest för Ulla som tagit lärarexamen i veckan.
Många kom för att fira Ulla och alla fick god mat med moster Stinas fantastiska ostkaka till efterrätt.  I familjen är vi lite bortskämda med denna efterrätt när vi har stora kalas.

2 juni, tisdag. Jag köper en hammock till Stina, som ett tack för all hjälp jag fått.
Jag bad att få låna den lilla, mysiga Filip så han var här hela eftermiddagen.
5 juni,torsdag. Först i skolan ett par timmar. Sedan till ögonläkaren. Tryck 16 på vänster, 14 på höger. Tog bussen till Ralf, som var ovanligt pigg i dag. På kvällen Marknadsafton.

6 juni,fredag.Till skolan på fm. Med Lennart till Hjortkvarn efter lunch.
Ympade två grenar i deras äppelträd.
7 juni. Buss till Örebro. Hälsade på hos Emy Eriksson.
8 juni. Varm och härlig dag. 22 grader i vattnet! Anders ringt från Sjukhuset. Han opererades för blindtarmen i går. Dopförrättning i sjön Lången, Ungdomar från Hovsta, däribland vår fina Kristin,  döptes. Kerstin här och hämtade lite grejer till Magnus lägenhet.
9 juni.Efterlängtat regn! Jag i Mikaelsskolan.
13 fredag, Skulle åka till Hjortkvarn vid 2-tiden men orkade ej med värmen så vi väntade till kl 17.00
då det var lite svalare.
14 lördag. Vi firade Kristian, som fyllde 12 år. Lite tomt efter mamma Ulla men farfar och farmor
 kom  och presenterna var så många att det övergick alla förväntningar, enligt Kristian.
Dataspelet var toppen och de fyra bröderna roade sig .
15 juni söndag fyller Lasse 33 år. Får vi fira en annan dag. Ulla kom hem.
17 juni. Firat Lasse! Han fick en Vindruva i kruka! Ulla, Lennart och jag där.

Så var halva juni 97 klar. Nu lite om dagen som gått.  Underbart väder med sol och, tyvärr, blåst! Mitt värsta! Inga (buss-Inga ni vet) kom och fikade . Vi är ganska lika , okomplicerade och flexibla, så vi har alltid mysigt. Dagen försvann utan promenad! På balkongen öppnar jag fönstren och där finns då sol och luft  på eftermiddagen.
Gud är så god. Ger bönesvar,  flera varje dag. Jag är så tacksam för allt.
Nu går jag trött till nattens vila! Ganska kul att läsa om "Forntiden" och se vad jag orkade med för 20 år sedan. Jag är så tacksam för varje dag som jag klarar mig även om det ibland känns lite motigt.
Just nu fick jag telefonhälsning från Linn i Växjö, Mår alltid bra av att få höra från barnbarnen.
Önskar er alla en GOD NATT! Jag lyssnar till Närradion . Det är fredag kväll! Då hör det till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar