fredag 5 januari 2018

Fredag 5 januari 2018. Några strödda tankar om ett par dagar påVästkusten.

Julen kom och gick. Till den skall jag återkomma. I dag är det fredag 5 januari år 2018.                                                   I går, torsdag åkte Tobias och jag i hans nyinköpta lilla bil, väl underhållen av den tidigare ägaren och "genomgången" av bilfirman som förmedlade köpet. En liten pärla faktiskt. Vädret var inte det bästa. Gråmulet med snöglopp stora delar av färden. Förvånad satt jag bredvid den duktiga bilföraren som rattade sin bil med säker hand. 🚙. Vi hade fika med i bilen. Pizza väntande vid framkomsten till Onsala där Elsemarie och Lasse köpt ett rymligt hus vars historia jag just gett mig på att forska lite omkring. Historieälskare som jag är.                                                 Tidigare på dagen hade möbelbussen varit på plats och packat upp allt som de packade ner i Örebro tidigare i veckan. Möblerna på plats när vi kom och kompisen Helena var i full färd med att ställa alla övriga prylar på plats.            I dag fick Ikea besök av Tobias med föräldrar och just nu spikas det nya fina skåpet lhop. Linn har anlänt och hela familjen jobbar oavbrutet. Bara jag som sitter på sängkanten och lyssnar till hammarslag ackompanjerade av Linns besvärliga hosta, (som vi andra vill att hon ska behålla för sig själv) , är ledig och passar på att roa mig med att blogga  så ni inte ska tro att jag lagt bloggandet på hyllan.                                              Elsemarie går här och myser och säger sig bli förflyttad till Figeholm och Högskulla med alla minnen efter mormor Alva med vilken hon hade lyckan att få umgås med i sina barnaår. Mörkret utanför fönstret, närheten till havet.I morgon kommer Filip från Göteborg. Han pluggar till en tenta på tisdag men tar en paus för att umgås med familjen några timmar.                         Nu är det dags att sova och jag säger Godnatt till er mina bloggläsare.😴🙏 Sov Gott!
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar