torsdag 26 juli 2018

Onsdag, torsdag 25 och 26 juli 2018.VARMT!


Jo jag kan försäkra att varmt är det. Tror att det fortfarande, fast kväll, är 30 grader!
I dag har jag återigen suttit på soffan i vardagsrummet för att invänta kvällen och sängen.
Jag går inte gärna ut i denna värme. Vaknade i morse och var väldigt yr. Det var länge sedan och jag blev lite rädd, faktiskt. Jag minns en gång i villan då jag låg i sängen och tyckte att allt omkring mig dansade. Det var så obehagligt.

Jag dricker mycket för barnen påminner mig och det är bra för det är så lätt att glömma bort den viktiga detaljen. I övrigt har jag pratat i telefon med min vän Annika och några fler.
Annika och en väninna ska åka "Bönetåget" (som från och med i år är en buss) där många kristna körs genom landet för att be till Gud för vårt land. för valet och annat som är viktigt för Sverige. Jag anar att skogsbränderna också hör dit.
De kommer att övernatta en gång i någon stad innan de kommer till den plats i Norrland där de i några dagar ska fortsätta att vara tillsammans med Gud och varandra och fortsätta i bön.
Eldsjälar nämnde  jag om i tisdagens blogg och här har vi nu ännu ett gäng med eldsjälar för att be      för vårt land.Gud använder sina barn, som är villiga att stå i hans tjänst. Det är så viktigt att vi , som tror på Gud förenas i bön för landet. Det är inte guld, allt som glimmar!
Jag ser ofta hur Gud finns till min hjälp varje dag och jag både skrattar och gråter när jag säger:"Men Gud så god du är!"Rolig är han också!

I går tog jag Färdtjänst till Sven och Maria i Hovsta. Där fanns också Bernard med de tre fina barnen.
Aline, Alfred och Amelie, som lämnat semestern i Falköping medan  mamma Lydia är kvar hos sin mamma som är allvarligt sjuk, Här behövs våra förböner!

Sven hade gräddat stora lass av pannkakor, som vi åt med sylt och glass. Uppskattad kvällsmat!
Maria och Sven hade så vackra blommor runt hela huset. Tomatplantor i mängder. Paprika och andra grönsaker. Stora björnbär på den planta som nu är några år gammal och ger så fina bär. Sylt av dessa fick vi till pannkakorna.Det växer och frodas och vi har ännu ej vattningsförbud i Örebro,vilket märks på växtligheten hös Sven och Maria. Att de lägger ner mycket arbete på sin trädgård syns såväl!

Plötsligt blev jag nu sömnig och bäst att  jag ser till så jag sköter om mej, som barnen säger!
Så GodNatt  kära vänner! Sov Gott! 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar