fredag 20 juli 2018

Fredag 20 juli 2018. Ingen rubrik

I dag skrev jag på FB att jag skulle fortsätta  i bloggen där jag slutade på FB. Kära vänner! Nu är det så att jag fått ny padda och ny iPhone. Så mycket nytt på en gång klarar inte mina hjärnceller att hantera så nu avslutar jag alltså på min gamla dator som vanligt. Tobias invigde mig i nyheterna i dag men jag har redan glömt vad han lärde mig. Han kommer tillbaka i morgon!!

Jo jag skrev om att jag satt på min fina baddräkt och satt på balkongen och njöt. Och låtsades!!

Elsemarie ringde och Kerstin kom. Vi båda satte igång med att sortera papper som jag är mästare i att spara på. Slängde tidningar och annat som i ett par veckor legat på stolar i väntan på sortering.. Det är sköntatt få hjälp så jag stter lite fart.

Efter en stunds arbete gick vi en liten promenad innan vi besökte Thairestaurangen där vi köpte med oss matportioner, stora för att sedan sitta på balkongen och njuta av den goda kryddstarka maten.

När Kerstin åkte hem intog jag, som vännen Kronblomserien, soffan och sov gott ett par timmar..
Ringde och grattade min goda vän Lotta Sundberg som fyller 65 i dag.  Önskar denna underbara människa allt gott!!
Kvällen gick sedan åt för att skriva ifatt i dagboken. I morgon hoppas jag kunna skrivca på nya paddan utan att röra till det alltför mycket, Sov Gott mina vänner! Gud är god! Oj så mycket påtaglig hjälp han dagligen ger mig. SÅ tacksam för den gemenskapen
Gud som haver barnen kär! Se till mig som liten är! Amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar