söndag 16 februari 2020

Söndag 16 februari 2020. En dag om vilken jag ingenting vill säga!

Kommer just ihåg en liten händelse från en av våra barns sagoböcker.
Kanske ej kommer ihåg storyn precis men det handlade om en , jag tror fågelmamma, som lärde sin unge att om han inte hade något gott att säga så var det bättre att inte säga något alls.

Om denna dag har jag att säga att jag varit sjuk och att jag inte  haft "ork" till någonting! 
I morgon kommer  hemtjänsten i det här området att göra besök här och se vad de kan hjälpa mig med. 
Min syn är ej längre så bra och jag blir alltmer osäker vad gäller både  det ena och det andra!

Jag vet att jag lovat att skriva något om att "bli gammal" Min mamma sa ofta:" Det är inte roligt att bli gammal"
Så rätt hon hade! 
Dagen som nu håller på att ta slut har varit en dyster dag både utomhus och inomhus. 

Hade tänkt ta promenad med rullatorn men har varnats för den hårda blåsten och regnet. 
På Västkusten har man storm. Stormen heter Dennis!

Det blev alltså ingen bra dag för mej!  Då gråter jag lite, vilket jag sällan har anledning att göra! Men ibland gör jag det i alla fall!

I går började jag skriva på första sidan gällande den dagbok som ska komplettera bloggen och där jag kan skriva  det som mamma i sina dagböcker skrev "mellan raderna" !"Sista Sträckan" ska den heta!

Passar bra att de kommer från Hemtjänsten i morgon och får se hur det är när jag faktiskt har behov av  hjälp! Sådant som jag inte ser. 

Att ha dålig syn är nog den åldersförändring som jag har mest besvär av. Hade skrivit några exempel men raderade!

När dagen blir tråkig eller om jag ligger vaken någon timme på natten kan jag tänka på sådant jag har att vara tacksam för och det är mycket mer än att stjälpa ut vattnet ur glaset eller leta efter ficklampan!
Gud är så god och Han finns hos mig. ALLTID! "Mitt älskade barn, jag hjälper dig med allt!"
Visst har det gått några år sedan Han hörbart sa de orden men eftersom Gud aldrig sviker så kan jag fortfarande i stor trygghet luta mig mot dessa ord. Viss om att jag ej behöver frukta något ont! 

"Du är med mig! Din käpp och stav de trösta mig" står det i Psalmen 23. 
Om du inte har en bibel så kan du få en av mej!

Natten är här! Jag är redo sedan länge och hoppas att någon ringer i morgon bittida och väcker mig. 
Skönt att ha hjälp med kaffekokning och löfte om goda bullar och veta att någon tar hand om den från "Betjäna Staden", som så klart ska få kaffe! Det får alla som kommer till mej . Om de har tid, förstås!

Tacksam för att också denna dag fick en början och ett slut önskar jag er alla GOD NATT!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar