onsdag 26 februari 2020

Onsdag 26 februari 2020. En liten hälsning till er mina trogna läsare!

Jo det är klart att det är roligare att skriva om man vet att det finns någon som läser vad man skrivit.
Ofta inte ens läsvärt  kan jag tycka  men jag gör vad som kommer till uttryck i  Gullan  Bornemarks visa: "Jag har glömt bort alla mina sånger men jag sjunger ändå!"

I dag ska jag börja med det tråkiga! Jag har inte känt mig OK i dag! Vaknade med lindrig huvudvärk och halsont.

Eftersom jag tillsammans med firman "Betjäna staden" har bestämt att klockan nio på morgonen är en lämplig tid för en åldrande patient att ha vaknat, vara klädd  och ha  intagit dagens grötfrukost så finns bara EN väg att gå.

Förra natten var orolig , sov vid flera tillfällen så jag tänkte sova igen en del av den förlorade sömnen i dag!
Tjejen från " Betjäna staden" utförde raskt och ordentligt, som vanligt, morgonens sysslor som tar 40 minuter.

Senare på dagen kom en annan tjej och det handlade då om grundligare städning!
Medan golven tvättas och  diskmaskin kommer igång hinner jag ibland få en liten intervju, människoödesintresserad som jag är och alltid har varit. Så också i dag!
Jag brukar säga att "Betjäna Staden" och jag samt en del andra talar samma språk!
Jag lär mig så mycket genom dessa små samtal, sådant som jag senare i mitt liv drar lärdom av!

För många år sedan jobbade jag, då som praktikant eller något i den stilen, på Ria här i Örebro  och i dag kom, till min överraskning, en av dem som jag på den tiden ofta träffade, och frågade efter kaffe.

Sådant gör mig så glad!. Tänk att inte vara bortglömd. Ytterligare besök gav mig viktiga böneämnen och fina samtal!

Då jag inte känner mig helt OK så skriver jag alltså tidigt i kväll och jag kommer att gå tidigt till sängs och prata med Gud om att jag litar på att Han ska bryta motstånd och att jag kan räkna med honom, som "gör det omöjliga  och som gör vad människor icke förmår!

Ett böneämne, som verkligen är akut gäller en ung människa som  behöver få hjälp från Gud i sitt liv.
Ingen stadga i hemmet och  snart begynner vuxenlivet för en ung människa som är ytterst farligt ute .

Jag vet inget om kontakter och inga namn eller bostadsförhållanden. Men jag blev så berörd av att läsa om någon som Gud har skapat till sin avbild och som kunde användas till mänsklighetens bästa men som nu inte, vad jag vet, har NÅGON mänsklig hjälp att få.
Jag hoppas och ber att NÅGON av Guds änglar ska bli sänd till den killen om vilken striden står

Det finns ytterligare en kille (i yngre ålder) som har de som ber för honom men som hamnat i fel sällskap Bed att Gud griper in och ändrar hans levnadsförhållanden.

Jag är så tacksam för att Gud  har sagt att vi får lägga allt  i Hans händer!
Som sagt, så vet jag inga detaljer i dessa unga människors liv men känner bara att här vill jag vara med. "Bed så ska ni få"!

Till sist något glädjande som jag på senare tid hört om.  Hur en ung människa  med ångest och mardrömmar och sökande efter något att tro på, som Gud på fantastiska vägar ledde denna vilsna själ i kontakt med någon som hade en levande tro på Gud och kunde vara en hjälp  i förbön och hur den sorgsne  fick uppleva frid från Gud i sitt inre  och nu är en glad  kristen som berättar för andra om  sin upplevelse av Gud, som hade sett  den personens längtan och hade en av sina barn redo att föra Gud och människa samman!

"Gud kan göra mer än vi kan bedja eller tänka", står det i Bibeln!

Godnatt alla! Sov Gott! Var gärna med i bön och tacksägelse! Gud är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar