torsdag 9 november 2017

Torsdag 9 november 2017. Jag försöker.

Jaa just det! Fast jag är så trött! Men att vänta med att skriva tills i morgon är inte heller någon bra ide'. Så "jag tar konen vid hornen ", som min älskade man brukade säga, och gör ett försök.

Natten kunde ha varit bättre. Att ligga vaken och vänta på Jon Blund är tålamodsprövande. Jag hade sällskap av ett par FBvänner, som också väntade på Jon Blund. Vet ej hur det slutade för dessa. Till mej kom han såsmåningom.

Jag var trött när jag senare vaknade. "Deppade också.! Kanske hör det till åldern att ibland så göra eller är det sorgen över att synen har blivit sämre. Skillnaden märks. Jag har sällan haft något att gnälla för! Ska inte göra det nu heller men ibland känns det lite bättre om man får tala om för någon som förhoppningsvis kan "tycke synn om". Linn skickade SMS att det är tillåtet att deppa!

I dagskulle Annelie och jag gå till "Myrorna" och kolla om det fanns ett par möbler liknande dem  som försvann i flytten och som har en stor uppgift att fylla.

Vi kom precis lagom för att mötas av julen som nu tog stor plats i den rymliga butiken.
Tomtar, tomtar! Jag har alltid haft stort intresse för sådana och gick där och plockade till mig.
Kom plötsligt ihåg att den hylla i köket, som varit invaderad av tomtar i juletid, i samband med flytten fick ny ägare och jag får nöja mig med att, där jag nu bor, ta bort krukväxter från köksfönstret och låta tomtarna ta plats där.
Insåg att jag i förrådet säkert har fler tomtar än de som får plats på fönsterhyllan. Så gick det köpet om intet.
 
Men vänta nu ! Inte var det för att köpa julsaker jag gick till "Myrorna".
Snabbt tittade vi över möbelutbudet, konstaterade att det inte fanns något som passade för min del.
Jag har en lidelse för ett visst sortiment varor och det är alltid likadant. Det är i böckernas värld jag glömmer tid och rum. Så också i dag. Visst har jag fler böcker än tomtar och inte har jag så mycket tid att läsa men böckerna var i gott skick och jag vet vad som passar att ge bort som julklapp i min familj.
Hem kom jag med elva större och mindre böcker och därtill en bok med Julsånger och ett antal Bamsetidningar.
Så nöjd, så nöjd! Annelie hade ett möte om jobb att passa så vi ska ta en tur till Erikshjälpen på lördag för att "leta"  och dricka kaffe. Hon är ledig denna vecka och vet ej hur närmsta framtiden kommer att te sig. Bed gärna att Guds vilja sker när det gäller hennes framtid. Hon har fått se en del av Guds makt att leda i hennes liv och hon vet att Gud aldrig sviker.

Nyss ringde Sven och inbjöd till Lundhagskyrkans Musikcafe' i morgon. Jag älskar de där tillfällena då man får höra fin sång och musik medan man sitter vid dukade bord och fikar med hembakat.
Samtidigt som man får träffa en del vänner som man ej ser så ofta.

Roligt att ha något att se fram emot. Nu ser jag att sängen väntar. Hoppas att Jon Blund också gör det! "Förnattssömnen", sa min pappa, "den är den bästa". Nu ska jag prova. Det var länge sedan den sömnen användes av mig.  Jag är tacksam för en bra dag och för den stora mängd böcker jag nu har i min ägo, en tid! 
Sov Gott mina vänner! Nu sjunger det en strof inom mej. "Hur än det skiftar på min stig, Han vakar över mig." Så gott att få överlämna mig själv och familjen i Guds kärleksfulla händer!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar