söndag 5 november 2017

Söndag 5 november 2017. En del dagar är inte lika roliga som andra. Då tar jag fram lite "Forntid".

"Hu vilken lessam dag", skulle min mamma ha skrivit om denna dag.
Jag skriver ingenting om dagen utan går till "Forntiden" om vilken jag möjligen hinner skriva några rader innan sömnen tar vid.

Året var 1996 och halvadecember var klar av forntiden. Vi är framme vid den 16 december och min brorson Christer fyller 48år. En man i sina bästa dagar!

Onsdag 18 december. När jag nu, år 2017, läser i dagboken så "bäver" jag.
Det lackar mot jul. Jag bakar Finska Pinnar, Sirapskakor, Strass, Chokladbröd, Coccosdrömmar och Bullar. Det var DÅ det!!

Fredag 20 dec. Minus 19 grader. Linn och jag gick på stan sedan det blivit mildare. Handlade ett par julklappar, gick till MC Donalds förstås.
Lördag 21 dec. Magnus kommit hem från sitt jobb på Island där han en kort tid vistats. Till Ekershallen och köpte potatis i påsar om 8 kg för 10 kronor styck. Min vän Britt kom till förmiddagskaffet. Sedan står det: "Jättesömnig. Lagt mig klockan 21."

Kan tala om att "Jättesömnig " är jag nu också fast klockan är 21,40  så jag tar resten av december en annan dag. Sov Gott, mina vänner!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar