tisdag 7 november 2017

Tisdag 7 november 2017. Intet nytt på Fredsgatan.



Eftersom jag också denna dag har varit inomhus och inte uträttat något märkbart så måste jag väl ändå kunna få till en blogg.
Det blir att också i kväll ta fram gamla Dagboken, nu för år 1997. Det handskrivna block jag tog till hjälp i går kväll kommer igen först i februari månad.
Ser fram emot att, något av värde att berätta, såsmåningom ska hända, för annars är det väl ingen ide' att blogga. Nu till en gammal Dagbok!

!997. Nyårsdagen. Onsdag. Jag är, tillsammans med familjen Hallqvist kvar hos Ulla och Lennart. (Lennart är sjuk men försöker ändå hänga med i sällskapsspelen,)
Kalkonmiddag enligt tradition och sen hemfärd blev det. Dagboken ger Lasse beröm för försiktig körning hem till Örebro.
1997.2 januari, torsdag. Vi handlar på Ekershallen till lördagens kalas. Vi bakade tårtbottnar och kokade knäck och gjorde rischoklad.

3 jan fredag. Jag bakade två sorters kakor innan Linn, Elsemarie och jag åkte till Hjärsta Gård för att förbereda lördagens födelsedagskalas. Gjorde Smörgåstårtor. Många och stora.

4 Jan. lördag Så var det dags för Elsemarie att fira sin 30-årsdag på Hjärsta Gård. Många vänner och säktingar var med. Blommor, presenter , sång, musik och tal förgyllde den mysiga kvällen!
Jag tog med "trion", Emil, Kristin och Kristian hem till mej. Roligt för både mej och kusinerna.

5 jan. söndag. Nu var det trions tillfälle att roa sig lite innan de skulle skiljas åt. Vi gick på Bio alla fyra innan Kristin hämtades och de övriga tog bussen till Hjortkvarn.
Jag gick till Holmgatan och fick smörgåstårta. Linn och Filip åt Mc Donaldsmat.
En sorgens dag för Sverige då vår älskade Prins Bertil avlidit, 84 år gammal!

Så var första veckan av år 1997 slut och jag går till nattens vila. Sov Gott,





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar