tisdag 19 december 2017

Tisdag 19 december 2017. Nej jag skriver inget i kväll.

I söndags skrev jag en lång blogg. I dag finns bara fyra rader av den på datorn. Lika mycket på paddan och på min iPhone. Därför!
Killen från Göteborg har anlänt till vår stad och i morgon får jag besök. Det ser ju faktiskt ut som om det i stort sett funkar i kväll, i alla fall på MIN dator. Ja då kan jag berätta att jag inte varit utanför dörren i dag heller.
Jag har bakat saffranslussekatter med mandelmjöl i. Det funkade vad gäller lussekatterna men inte när jag försökte göra saffranskrans av samma deg. Kristin kom med en julpresent, fina matservetter. Så roligt att få.Vi fikade  och hade en fin pratstund. Lussekatterna var ej klara då men blev det senare.

I dag har Elsemarie och Lasse varit i Göteborg och hämtat nyckeln till det hus där de ska bo när de i början av nästa år lämnar sin villa här i Örebro till nya ägare för att bosätta sig västerut.

Sov Gott. kära vänner! Nu gnolar jag på en låt innan jag somnar. "Min fader kär han vakar över mig!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar