torsdag 12 december 2013

Liten dagbok torsdag 12 december 2013.

Nu har dagen gått och jag vilade fram till klockan fem. Plötsligt, i stället för att blogga, bakade jag kakor och lussekatter, liten sats. I morgon är det Lucia och jag ska traditionsenligt sitta framför TV med kaffe och lussekatt. Om de blev bra?  NEJ,men bättre än de jag gjorde till advent. Nästa gång jag bakar blir det saffranskransar och dem lyckas jag alltid med.

I dag mådde inte Isak bra. Han orkade inte hoppa upp till mig i soffan där jag låg. Jag fick hjälpa honom upp. Han ser så väl när jag inte mår bra. Då vill han vara nära, som för att trösta. Hoppas att han blir bättre. Han är i alla fall glad!

Ett par besök i dag annars har inget särskilt hänt.
I TV berättas det om fjärde stormen inom en månad. Namnet blev "Ivar" Denna gång i norra delen av landet. Ett hotelltak i Åre blåste av och landade vid järnvägsstation. Även i vår närhet blåste det. I Nora var julgranen hotad och ska i morgon få förstärkningar.  Vidare berättades om en dövtolk, som tjänstgjorde vid Nelson Mandelas begravning, men inte kunde sitt jobb och de döva i Sydafrika hade ingen nytta av hans "viftande" med armarna. Skandal?

Detta blir allt för i kväll för jag vill inte missa Lucia i morgon bittida. Visserligen saknar jag Georg mycket både vid Avents och Luciakaffet, men jag har så mycket annat att vara tacksam för så jag får tänka på det och avnjuta mitt Luciakaffe i godan ro. Får se om förbättringen fortsätter! Tach Gud för i dag! Du är så god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar