tisdag 5 maj 2020

Tisdag 5 maj 2020! Sängen väntar medan jag skriver några rader om dagen innan jagglömmer vad som hänt!

Att jag blivit, på ett eller annat sätt påverkad av viruset Corona är bara att konstatera!

Jag märker det också på alla kontakter som är annorlunda och lite mer!
Nu är ännu  en dag på väg mot ett avslut och jag borde kanske sova men det är en aning rörigt inom mig och jag behöver få skriva " av mig lite" för att jag ska somna gott!

Varje morgon är som ett oskrivet blad och jag undrar hur dagen ska sluta!
Att ta dagen som den kommer har jag genom årens lopp fått lära mig.
 Ofta sjunger jag med Lina Sandell:" Blott EN dag ETT ögonblick i sänder! Vilken tröst, vad än som kommer på!"

 Det har hänt en del som skakat om mig något under senaste veckan!
Bl.a. har jag att fatta beslut, som blir näst intill ogörliga på grund av Coronaviruset som  drabbat oss alla  i större och mindre utsträckning.  Inte bara oss i Sverige utan över hela vår värld.

Mer och mer tacksam blir jag över att få ha Gud till min far och att jag kan anförtro både mig och min stora familj i Hans starka händer!.

Så många gånger jag under en dag får se hur Han griper in när jag själv står där oviss och tveksam i valsituationer!

För att nämna något om dagen som nu tar slut så hände det att Ulla kom, som hon lovat,  för att hjälpa mig med diverse pappersjobb, som samlades på mig senast under flytten från villan för något år sedan!
Där fanns plats på vind, i källare och garage för sådant jag hade svårt att göra mig av med. Jag har alltid älskat att skriva ner på papper både det som är av värde och motsatsen.
I dag fick jag själv bestämma takten och även mängden av det som skulle slängas så vi var ganska nöjda ! I morgon kommer Ulla tillbaka och vi ska kämpa på för att få det mesta klart denna vecka!
Visst har vi ibland lite olika uppfattning när det gäller vad som bör sparas till eftervärlden, och inte!

Det gick dock, i stort sett bra  och på grund av Corona fick vi lite mera tid!
Vännen Inga kom till eftermiddagskaffet, som vi avnjöt på min inglasade balkong.  Detta extrarum som ger mig så mycket glädje!  Något jag inte vill mista.

Livet ser dock ut som om det skulle ändra riktning för min del och jag är tacksam för att det i Bibeln står att "Han leder oss på rätta vägar för sitt namns skull" Psalm 23 i Bibeln!
Jag sjunger inom mig " Varje steg mig Jesus leder, o ,vad kan jag önska mer? Kan jag tvivla på Hans godhet när jag på Hans ledning ser?"
Jag är så oändligt tacksam för att jag får ha gemenskap med min  Gud. Hela mitt långa liv har jag förtröstat på Honom!

Ibland har tron blandats med tvivel men Jesus  har alltid varit där och hjälpt mig på fötter igen och så har vi vandrat tillsammans "min frälsare och jag", som en sångförfattare skrev för många år sedan! 

Tacksam för en fin dag "mitt i allt", säger jag GODNATT ! Gud är god! Sov Gott, mina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar