tisdag 6 oktober 2020

 I dag är det  6 oktober 2020!  För ett par dagar sedan kom Elsemarie och Lasse hit och möblerade om i mitt hem så det nu är mer både trivsamt och praktiskt. 

Nej då! Ingen ny lägenhet. Bor kvar i Onsala med vissa delar av mitt hem tillsammans med mig.  Det mesta av mitt bohag och möbler  finns kvar i min lägenhet i Örebro. 

Så klart kan jag flytta tillbaka men tror att den här lilla bostaden är den som just nu  är lösningen på mina bostadsproblem. 

När jag bestämde mig för att flytta hit fanns inte hotet om Corona, men det hann komma innan jag flyttade in.  Jag fick denna lilla bostad medan jag inväntar en större. 

Att det ibland är påfrestande att bo i två lägenheter med flera mils avstånd emellan, ska inte förnekas.  Bostadsbyten är sällan bra för gamla personer men ibland finns inget annat val. 

Nu är dagen på väg att ta slut och jag längtar till sängen.  Som jag tidigare berättat så är min familj boende på olika håll i landet.  Vi har alla en god relation till varandra och ger en hjälpande hand till varandra när det behövs. Detta är något jag som mamma är oerhört tacksam för. Precis nu när jag skriver detta kom ett meddelanden till vår familjehörna från mina barn med Gonattönskan till familjen. Sven började och så stämde övriga in och önskar varandra  GOD NATT!

Familjesammanhållning är viktig !

Sedan Elsemarie och Lasse var här och möblerade om så blev det riktigt trivsamt i min lilla lya. 

T.O.M. så att jag i dag kunde bjuda in min granne som bor i en tvåa på andra sidan gräsmattan! 

Vi brukar annars fika hos henne . Hon trivdes  här i mitt hem där det ryms både kontor, sovrum, köksavdelning, badrum och vardagsrum på 27 kvadratmeter!  Vi åt äppelkaka och vaniljsås, som Elsemarie förpassade in i mitt kylskåp i går kväll.

På tal om granne så måste jag ännu en gång få tala om hur fantastisk Gud är.  När jag hade bott här ett par dagar så träffade jag  på  grannen  och spontan, som jag är citerade jag en vers ur  en läsarsång, så lydande: " De komma från öst och väst:" Grannen fortsatte:" De komma från syd och nord."

Mer behövdes inte för att vi skulle förstå att vi tillhör Guds barnaskara! Sången fortsätter " att sitta till bords med Jesus en gång och höra Hans välkomstord"! Vi visste båda två att vi var syskon. Gud vår far, Jesus vår bror och att vi visste vad som står i Bibeln. 

Vilken Gud vi har! Han visste att vi skulle behöva varandra och att vi kunde samtala om  Jesus, vår bäste vän! Det var inte första och säkert inte sista gången som jag ser Guds ledning helt plötsligt bli synlig!

Nu är det likadant igen, vad gäller tiden. Sen, som vanligt!  Vill i alla fall berätta om att min vän , 102åriga  Ragna och jag även i kväll vid kvällsmaten bad "Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är". Jag väntar tills hon har ätit klart, Så ber vi och önskar varandra God Natt!  Visst tror jag på Guds ledning.  Att leva tillsammans med Gud och få tala med honom lite nu och då berikar mitt liv mer än något annat! SOV GOTT,  ALLA!! Jag är trött och ber er ha överseende med ev. felskrivning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar